Több mint kétezer repatriációs járatot teljesített és 3 millió visszatérítési igényt dolgozott fel tavaly az Air France, valamint 400 ezer tonnával csökkentette a szén-dioxid-kibocsátását – derül ki a légitársaság elmúlt évi működéséről szóló adatokból.
A január és a február az elmúlt évben még a megszokottak szerint alakult a légiközlekedésben, márciusban azonban gyökeres változások álltak be a koronavírus-járvány miatt – emlékeztet az AIRportal.hu-hoz eljutatott közleményében az Air France.
A menetrend szerinti légiközlekedés május közepére szinte teljesen leállt, csak az állampolgárok hazaszállítását szolgáló, illetve áruszállító járatok közlekedtek. A francia légitársaság 2100 repatrációs járatot üzemeltetett tavaly, amelyek fedélzetén 250 ezer embert szállított haza biztonságban.
Az év során az Air France a 2019-es szinthez képest 58,7 százalékkal kevesebb kapacitást tudott felkínálni. Az utolsó negyedévben a légitársaságok közül a második legtöbb, naponta átlagosan mintegy 300 járatot biztosította Európában.
A járattörlések miatt a cég 3 millió utasának térítette vissza a jegyek árát, összesen 1,7 milliárd euró értékben.
A rendkívüli helyzet miatt bevezették az Air France Protect programot. Ennek részeként minden repülőjegy a foglalási osztálytól függetlenül bármikor módosítható, ára teljes egészében visszaigényelhető, továbbá az Allianz Travellel közösen olyan utasbiztosítás áll rendelkezésre, amely a koronavírus-járvány hatásaira is kiterjed. A fedélzeten is szigorú egészségügyi intézkedéseket vezetett be a vállalat, amely a Skytrax-től négycsillagos Covid-biztonsági értékelést kapott.
A gazdaság működőképességének megőrzése érdekében az Air France minden áruszállító kapacitását bevetette, és újdonságként utasszállító járatokat is bevont a feladatba.
Cargo.géppel 557, utasszállítóval pedig további 1850 járat indult, az Air France 2020-ban összesen 376 ezer tonna árut szállított.
A cégnek ebben a helyzetben is kiemelten fontos volt a fenntarthatóság, olyan intézkedéseket vezetett be, amelyek tovább csökkentették a repülés környezeti lábnyomát. A pontosabb üzemanyag-tervezésnek és környezettudatosságot szem előtt tartó eljárásoknak köszönhetően a forgalomcsökkenésből adódó visszaesésen felül további 400 ezer tonnával mérséklődött a légitársaság szén-dioxid-kibocsátása. A flottában 16 új generációs repülőgép volt az év végén, miután folytatódott és idén is folytatódik az Airbus A350-esek átvétele.