A brit és kanadai légiforgalmi szolgáltató megkezdi a műholdas alapú járatkövetés tesztelését az észak-atlanti útvonalakon.

A tesztsorozat az Aireon nemrég kiépült rendszerének első éles üzeme. Március 27-én éjszakától kezdődően a brit NATS az óceán keleti (Shanwick), míg a Nav Canada a nyugati (Gander) felén használja majd az új technológiát az Air Transport World információi szerint.

A műholdas rendszer használatával a légiforgalmi irányítás jóval gyakrabban kap adatokat a járatok helyzetéről. Ennek köszönhetően csökkenthetők a repülőgépek között jelenleg alkalmazott elkülönítések, és akár a ma használt útvonalrendszer is felszámolható.

A műhold alapú járatkövetés jelentősen növeli mind a repülésbiztonságot, mind az észak-atlanti légtér kapacitását.

A NATS a radarfedés nélküli területek feletti repülésekről eddig csak 14 percenként kapott információt, ez az új rendszer használatának köszönhetően mindössze 5-8 másodperc lesz.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az azonos útvonalon haladó repülőgépek között ma alkalmazott közel 75 kilométeres (40 tengeri mérföldes) elkülönítés pedig kevesebb mint a felére, 30 kilométerre (17 tengeri mérföldre) csökkenthető.

A tesztek 2020 novemberéig tartanak, és mivel jelentős változást hoznak a jelenleg alkalmazott eljárásokban, két részre bontva végzik el a próbákat.

A második szakasz szeptember végén kezdődik. Ennek során az útvonalak között addig alkalmazott 55 kilométeres (30 tengeri mérföldes) oldaltávolságokat csökkentik 28-35 kilométerre (15-19 tengeri mérföldre), amely kapacitásbővülést eredményez a légtérben.