Több lehet, mint elterelés vagy üzleti fogás, hogy az eddig kizárólag Boeing 737-eseket üzemeltető Ryanair néhány vezetője Toulouse-ban járt az Airbus főhadiszállásán. A gazdasági igazgató ugyanis azt nyilatkozta, hogy a bázisaik felén el tudnák képzelni az A321neót.
Korábban már többször is szóba hozták a Ryanairnél, hogy a kizárólag Boeing 737-esekből álló flottába Airbus-típusokat is rendelnének, de ezt inkább üzleti trükknek lehetett venni, hogy így csikarjanak ki jobb árajánlatot a Boeing részéről.
Ezúttal Neil Sorahan, a Ryanair gazdasági igazgatója viszont már konkrétabbat mondott: azt, hogy az A321neo „vonzó” lehetőség lenne a bázisaik mintegy felénél.
Az aerotelegraph.com portál szerint a Bloomberg hírügynökségnek az igazgató azt mondta, hogy egy jövőbeni géprendelésnél biztosan megvizsgálják az Airbus kínálta lehetőségeket.
Miután az elmúlt időszakban több körben is sok új generációs 737 MAX-ot rendelt az ír fapados óriáscég, most ezzel a bejelentéssel az eddigieknél komolyabb jelét adta annak, hogy egyre jobban érdeklődik az Airbusok iránt.
Igaz ugyanakkor, hogy tavaly nyáron már beszéltek arról is: a nagyobb MAX-okat, a 9-es és 10-es típusváltozatot is vizsgálják, utóbbi legalábbis majdnem egy ligában van az A321-essel.
A portál felveti, hogy a járattörlési botrány, majd most a szakszervezetek által meghirdetett sztrájkok után akár elterelés is lehet ez az ügy, de mégsem valószínű.
Ugyanis még június elején a Ryanair vezetősége, köztük Peter Bellew üzemeltetési igazgató Toulouse-ban járt az Airbus főhadiszállásán.
Erről az általuk megosztott Twitter-bejegyzés tanúskodik, amelyen a mosolygós fotójuk alatt hangsúlyozzák, hogy „szuper A320neo és A321neo prezentáción” vettek részt.
Korábban egy szakértő elmondta a portálnak, hogy noha első pillantásra logikátlannak és gazdaságtalannak tűnhet az egységes flottába eltérő gyártmány bevezetése, valójában nem feltétlenül az. Egy akkora nagyságú flotta esetében, mint a Ryanairé, már lehet értelme annak, ha más típust is üzemeltetnek.
A Ryanair nem függne kizárólag a Boeing termékeitől, illetve a manapság világszerte tapasztalható pilótahiány miatt is könnyebb helyzetben lenne, ha „Airbusos” jogosítással rendelkező pilótákat, karbantartómérnököket is tudna toborozni.
Emellett az A321neo az újfajta vészkijárati kialakítással, a Cabin Flex opcióval akár 244 utast is be tud fogadni, amely jóval több a Ryanair által megrendelt Boeing 737 MAX 8-as 197 üléses (MAX 200 nevű) verziójának kapacitásánál, de nagyobb még a leghosszabb MAX 10-es 230 fős maximális befogadóképességénél is, mindemellett az A321neo hatótávban is veri a MAX 10-est.
Mindezeken felül a hajtóművek közel azonosak is lehetnének egy esetleges vegyes flottánál. A Boeing 737 MAX-okon alkalmazott CFM LEAP új generációs szerkezet másik változata ugyanis opciósan rendelhető az A320neo családhoz is.