A MAX 200-asok vétele mellett a Ryanair vizsgálja a Boeing 737-es 9-es és 10-es verziójú MAX-ait is, így reagál a cég arra, hogy versenytársa, az easyJet a nagyobb, A321neókra is adott le rendelést.

A Bloomberg gazdasági hírügynökség jelentése szerint erről Kenny Jackobs, az ír diszkont légitársaság marketing vezetője beszélt. Mint elmondta, mindkét típus üzleti lehetőségét górcső alá veszik, mivel a nagyobb kapacitású gépekkel könnyebben tudnak ülőhelykínálatot bővíteni a hosszabb járataikon. Elsősorban az izraeli és Kanári-szigetei üzemelésben veheti nagy hasznát a Ryanair az új gépeknek, mivel ezeken az útvonalakon korlátozottabban lehet a gépeket használni.

Kenny Jackobs leszögezte, még korai fázisban vannak a vizsgálatok, így a jövő heti Párizsi Légi Szalonon még nem lesz erre vonatkozó bejelentés.

Hozzátette: csak azért, mert nagyobb gépekre váltanának még nem változik meg az üzemelési modell, egyszerűen csak kapacitásbővítésről van szó, és csökkenteni tudják az egy főre jutó üzemelési költségeket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Grafika: Boeing Company | © AIRportal.hu

Grafika: Boeing Company


A Ryanair jelenleg száz plusz száz darab MAX 200-asra rendelkezik élő szerződéssel, amely a MAX 8-as sűrűbb székezésű változata. Elméletben a 9-es, vagy a még be sem jelentett, cak pletyka szintjén létező 10-es verzió ebből a rendelésből kerülhet ki típuscserével, de az is benne van a pakliban, hogy újabb megrendelést írnak alá a Boeinggel.

Európa legnagyobb fapados légitársasága ezzel brit versenytársa, az easyJet lépésére reagál, Carly McCall légitársasága ugyanis a közelmúltban jelentette be, hogy 30 darab A320neóját nagyobb, A321neókra cseréli, amelyeken 49 fővel több utast szállíthatnak, de vizsgálják, hogy a fennmaradó 70 darabos A320neó rendelésből még többet A321neóra változtassanak.

Eközben Rentonban tovább folytatódik a mérnöki munka, hogy megfelelő választ találjon a Boeing az Airbus A321neójára, amely több utast és gazdaságosabban tud eljuttatni a célállomásra, mint a Boeing 737 MAX 9-ese. Amennyiben a 10-est bejelentik, ez a típus Jackobs szerint sokkal jobban illik a Ryanair üzleti modelljébe, mint a MAX 200-asok.