A Lufthansa-csoport megrendeléséből négy Airbus A320neót kap az Austrian Airlines a következő egy évben, a gépek Airspace fedélzeti berendezéssel és 180 ülőhellyel érkeznek – jelentette be a cég.
Az új generációs keskenytörzsű repülőgépek 2022 augusztusa és 2023 tavasza között csatlakoznak az osztrák légitársaság flottájához.
Az A320neókat a Lufthansa-csoport meglévő rendeléséből kapja az Austrian Airlines, és a flottában lévő régebbi A320-asokat váltják le velük.
A gépeket elsőként a londoni, az amszterdami és a frankfurti útvonalakon használja majd az osztrák légicég.
Az Austrian Airlines A320neói az európai repülőgépgyártó Airspace fedélzeti kialakítását kapják majd, a fedélzetükön 180-an foglalhatnak helyet.
Az új kabinbelső legfontosabb előnyei közé tartozik az ebben a repülőgép-kategóriában alkalmazott legnagyobb, ülések feletti csomagtároló. Az Airspace Bin a korábbi öt helyett nyolc fedélzeti bőröndöt képes befogadni, illetve az eddiginél nagyobb és nehezebb csomagok elhelyezését is lehetővé teszi.
Az Airspace-fedélzethez új oldalsó borítóelemek is tartoznak, amelyeknek köszönhetően vállmagasságban egy hüvelykkel – mintegy 2,54 centiméterrel – növekedett a kabin szélessége. Az ablakokra új, az A350-esekhez hasonló dizájnú árnyékolókat szerelnek fel, amelyek kevésbé zavarják a kilátást.
A kabin fogadótere is eltér a korábbitól, és modernizálták az utastér megvilágítását is, a napszakhoz és a repülés szakaszaihoz igazodó, változtatható intenzitású és színű ledek adják a fényt.
Áttervezték a fedélzeti mellékhelyiségeket, amelyeket a mozgáskorlátozott utasok könnyebben használhatnak, a felületek antibakteriális bevonatot kaptak, automata illatosító berendezést szereltek be, valamint érintés nélküli kezelőszerveket is rendelhetnek az üzemeltetők, ezen felül a mellékhelyiségekben is működik a változtatható világítás.
Amint korábban megírtuk, a német anyavállalat, a Lufthansa tavaly szeptemberben állította forgalomba az első olyan A321neo gépét, amelyet már ezzel a fedélzeti berendezéssel készítettek. Az európai gyártó még 2017-ben jelentette be, hogy a keskenytörzsű repülőgépcsaládjára is kiterjeszti a 2016-ban az A330neo és korábban az A350-es típusokon bemutatott új Airspace fedélzeti berendezését.