Négy éve nem látott mértékre nőtt a légi járatok késése Kínában, emiatt az emberek egyre inkább elfordulnak a repüléstől, és a gyorsvasutakat használják. Kínának át kell szerveznie a légtérhasználatát.
A Nikkei Asian gazdasági lap a Datawatch adatait idézve írta azt, hogy Kínában 60 százalék alá csökkent a pontosan, vagy legfeljebb 15 perces késéssel induló járatok száma, emiatt az utasok egyre inkább az ország jól kiépített gyorsvasúti hálózatát veszi inkább igénybe.
2014-ben az átlagos késés a pekingi nemzetközi repülőtéren 60 perc volt, idén augusztus végén pedig már 76 perc, a trend pedig a késések hirtelen és drasztikus emelkedését mutatja.
Joanna Lu, a Flight Ascend Consultancy tanácsadó cég elemzője szerint Kínának meg kell változtatnia a légtérhasználat szabályait, mivel azt a mai napig 80 százalékban a légierő ellenőrzi, és emiatt a kereskedelmi járatokkal szemben a hadi forgalomnak elsőbbsége van.
Emellett a kínai gazdaság növekedésével a szállítás és légiközlekedés iránti igény túlnőtt az ellátás színvonalán. Új civil repülőtér szinte alig nyílik, és a meglévők bővítése sem volt elégséges. 2016-ban a kínai Polgári Repülési Hatóság 216 repülőteret tartott nyilván az országban, ez 77-tel, 56 százalékkal több, mint az ezredfordulón, az utasforgalom viszont 526 százalékkal nőtt ugyanebben az időszakban.
A pekingi repülőtér vezetője szeptemberben azt ígért, hogy jelentős javulást áll be a járatok pontosságában, de az adatok nem ezt tükrözik. Ezzel szemben a szomszédos Japánban átlagosan a járatok 11 százaléka késik, és a késés időtartama sem haladja meg a fél órát.