Nem éri majd el a 40 milliót a március 31-én végződő pénzügyi évben a Ryanair utasforgalma, az ír fapados a következő évben sem számít sok jóra. Viszont elkezd felkészülni arra, hogy a lehető legalacsonyabb árakat biztosítsa a járvány utáni időszakban.
Az ultrafapados légitársaság első fél éves pénzügyi eredmény-beszámolójában írt arról, hogy milyen tervei vannak a jövőre nézve.
A cég a jövő március 31-én végződő 2020-as pénzügyi évében 38 millió utassal számol, ez közel 100 millióval kevesebb, mint az előzőben. Az újabb utazási korlátozásokkal azonban még alacsonyabb lehet ez az érték.
A jövőre nézve sincsenek túl optimista kilátásai a cégnek, 2021-ben legalább olyan nehéz hónapok várhatók, mint ebben az évben.
A légitársaság viszont már készül a járvány utáni időszakra, amikor is nyomott árakkal akarják az embereket utazásra bírni.
A Ryanair a krízis következtében gyorsan át tudta alakítani a költségstruktúráját szinte minden jelentős területen, csökkentek a bérköltségek, az üzemanyag ára, a repülőgép-flotta finanszírozási költségei és a reptéri díjak is.
Emellett a járvány idején bevezetett megtakarítási intézkedéseknek (kirúgások, bázisbezárások), és a jövőre szolgálatba álló, nagyobb befogadóképességű Boeing 737 MAX 200-asoknak köszönhetően alacsonyabb lesz a társaság költségszintje, így alacsony jegyárat tud majd biztosítani.
Az ír fapados ezzel azokon a piacokon akar versenyelőnybe kerülni a közlés szerint, ahol megszűnik a nemzeti légitársaság, vagy nem képes alacsony árakat kínálni.
Az új Boeing-gépek érkezésével kapcsolatban a Ryanair azt írta, várhatóan a jövő év elején veszik át az első példányt, és a nyári csúcsidőszakig 30 MAX 200-as állhat forgalomba a flottában. A darabszámok azonban még változhatnak, mert egyelőre nem született megállapodás a Boeinggel az új átadási dátumokról.
Emiatt nincs egyezség a kompenzáció mértékéről sem, amelyet a Ryanair az új generációs keskenytörzsű gép érkezésének több mint másfél éves csúszása miatt igényelt.
A szeptember 30-án végződött első pénzügyi félévben a tavalyihoz képest 80 százalékkal kevesebb, 17 millió utast szállított a légitársaság, a bevétel 78 százalékkal 1,1 milliárd euróra csökkent, az adózott eredmény 200 milliós veszteséget mutatott a tavalyi egymilliárdos nyereség után.