Nem hívja le tíz Szuhoj Superjetre vonatkozó opciós szerződését az orosz regionális cég, a Yamal Airlines, amely a hivatalos indoklás szerint a típus túl nagy üzemeltetési költségeivel indokolta a döntését.

Az orosz regionális légitársaság tizenöt példányával a Szuhoj Superjet SSJ-100-as típus második legnagyobb üzemeltetője, az állami kézben lévő Aeroflot után.

A Yamal Airlines egyik SSJ-100-asa (Forrás: Wikimedia Commons)

Az opciós rendelés törlését a cég a negyvenegy ember életét követelő moszkvai baleset után jelentette be.

Ismert, az Aeroflot Superjet gépe a sikertelen kényszerleszállás során kigyulladt, a gép nagy része teljesen megsemmisült.

Mint arról beszámoltunk, az orosz közlekedési miniszter ugyanezen a napon jelentette be, hogy nincs ok a típus hatósági földre parancsolására.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Yamal Airlines döntését ez nem befolyásolta, a közlés szerint a cégnek nem az SSJ-100-asok biztonságosságával kapcsolatban vannak aggályai, hanem az üzemeltetési költségeket sokallja.

Az RT hírügynökség szerint Vaszilij Krijuk igazgató azt közölte, hogy ez a mutató hosszabb távon kedvezőtlenebbnek bizonyult, mint amilyennek várták, ezért döntöttek a második szerződés teljes törlése mellett.

A cégvezér arról nem árult el részleteket, hogy a jövőbeli növekedéshez szükséges további kapacitásokat milyen típusokkal elégítik ki.

Amennyiben nyugati típusokat hoznának a Superjet helyébe, a cégnek minden lobbierejét be kell vetnie, ha a szerződéseket keresztül szeretné vinni a homlokegyenest ellentétes politikát folytató orosz államvezetésen.

Mint arról beszámoltunk, a kormányzat legutóbb az Aerflot diszkont leányvállalata, a Pobeda, valamint a Red Wings géprendeléseit fúrta meg különböző eszközökkel.

Előbbi cégre anyavállalatán keresztül gyakoroltak nyomást, hogy második Boeing 737 MAX-rendelése helyett az Irkut MSz-21-300-ast válassza, míg az utóbbi által megrendelt Airbus A220-as típus légialkalmassági engedélyét már ki sem adja a légügyi hivatal szerepét is betöltő Roszaviacija, így az nem helyezhető kereskedelmi forgalomba Oroszországban működő légitársaságnál.

Nem sokkal később azonban az Aeroflot nagy tételű nyugati repülőgép-megrendelésre engedélyt kapott, a hivatalos indoklás szerint azért, mert versenyképessége másképp nem biztosítható.