Badr Al-Meer, a dohai légitársaság vezérigazgatója megerősítette, hogy elállnak a szerződéstől, a keskenytörzsű flottájuk továbbra is az Airbus típusaira épül majd.
A légitársaság május közepén állapodott meg az amerikai gyártóval 130 darab 787-es és 30 darab 777X kötelező érvényű megrendeléséről, plusz 50 példányra szóló opcióról. Az akkori bejelentés nem tért ki a korábbi, 25 Boeing 737-10-esről szóló szerződésre, de vélhetően a megállapodás részeként törölték.
Badr Al-Meer vezérigazgató a Bloomberg TV-nek adott nyilatkozatában ezt most megerősítette, hozzátéve, hogy keskenytörzsű flottáját továbbra is az európai gyártó típusaival képzeli el a Qatar Airways.

Mint megírtuk, a dohai légicég még az A350-esek felületkezelési problémái kapcsán az Airbusszal kialakult, végül 2023-ban megállapodással zárult jogi csörtéje idején jelentett be vételi szándékot a rivális gyártó keskenytörzsű típusára.
A döntés nem jelent meglepetést, mert a legnagyobb befogadóképességű 737-10-es változat nem illeszkedett a Qatar flottájába, emellett a típusvariáns tanúsítása is elhúzódott, még mindig nem állt forgalomba. Korábban az is szóba került, hogy a katariak a -8-as alapváltozatra konvertálnák a rendelést.
Badr Al-Meer nyilatkozatában arról is beszélt: a minapi hatalmas Boeing-megrendelés ellenére nem kizárt, hogy az Airbus szélestörzsű típusaiból is újabb példányokat kérnek a közeljövőben.