Az elemzői várakozásoknál nagyobb bevétellel és kisebb veszteséggel zárta az elmúlt negyedévet az amerikai repülőgépgyártó, amely az ellátási és logisztikai nehézségek ellenére többet gyárt majd két legfontosabb típusából.

A 737-esek termelését a mostani havi 31-ről 38-ra, a 787-esekét pedig az év végére a jelenlegi 4-ről 5-re növeli a Boeing.

A cég fenntartja az idei évre tervezett 400-450 darab 737 MAX-ra és 70-80 darab 787-esre vonatkozó átadási célját, miután az év első felében előbbiből 216-ot, utóbbiból 31-et sikerült leszállítani a megrendelőknek a különböző gyártási és beszállítói problémák közepette.

A vállalat az év hátralévő részében is kihívásokkal számol gyártósorain, valamint az ellátási és a logisztikai láncban – ismerte el Dave Calhoun vezérigazgató.

A korábbi problémákat az is tetézi, hogy a 737-es típus törzseit jelenleg egy néhány mérföldes szakaszon át kell rakodni a vonatokról kamionokra, majd vissza a vagonokra, mert a közelmúltban összeomlott az útvonalon lévő montanai vasúti híd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az új generációs keskenytörzsű esetében a gyártó célja 2025-26-ra a havi 50 példányos gyártási ráta elérése (a típus földre parancsolása előtt havi 52 volt), míg Dreamlinerekből havi 10-et gyártana az évtized közepére (a járvány előtt havi 14 készült a típusból).

Forrás: Boeing

Az eredmények ismertetésekor a vezérigazgató kitért arra is, hogy a 737 MAX 7 tanúsításának lezárása az idei év végére várható, de a forgalomba állítása a jövő év elejére csúszik, és a legnagyobb, 10-es variáns is 2024-ben debütálhat.

A Boeing a második negyedévben 19,75 milliárd dolláros bevételt ért el, amely 18 százalékkal több az elmúlt év azonos időszakáénál, és meghaladta az elemzők által várt értéket is, de a vállalat ennek ellenére is 149 millió dolláros veszteséget könyvelt el, ami viszont kisebb volt az előre becsültnél.

A második negyedévben a kereskedelmi repülőgépekkel foglalkozó üzletág 8,8 milliárd dolláros bevétel mellett 383 millió, míg a védelmi, űrkutatási és biztonsági üzletág 527 millió dolláros veszteséget ért el, ezeket részben kompenzálta a szolgáltatásokat nyújtó divízió 856 millió dolláros nyeresége.

A polgári szegmensben realizált veszteséget rendkívüli tételekkel és a magasabb kutatás-fejlesztési költségekkel magyarázza a gyártó, míg a védelmi üzletágban a fix áron megkötött katonai fejlesztési programok megugró költségei okozták a jelentős mínuszt.