A kormányzati támogatásoknak köszönhetően az USA mind a négy nagy légitársasága nyereséges volt a szeptember 30-án végződött harmadik negyedévben, de a teljes éves pénzügyi teljesítmény több cégnél még jelentős veszteséget mutat.

Az Egyesült Államokban a mai napig érvényben van a kormányzat által biztosított bértámogatás, amelyet még tavaly indítottak el, de idén tavasszal ismét meghosszabbították.

Ennek köszönhetően több száz millió dollár értékű bértámogatásban részesülnek az ország légicégei, cserébe pedig vállalniuk kell, hogy nem küldenek el egyetlen dolgozót sem. Ez amúgy sincs most a napirenden, sőt nemrég David Neeleman, több társaság alapítója a súlyos pilótahiány miatt kongatta a vészharangokat.

A megugró amerikai belföldi kereslet, a nyári csúcsidőszak, valamint az európai járatok részbeni újraindítása is hozzájárult az utasforgalom és így a bevétel növekedéséhez.

Forrás: Airbus

A legnagyobb részben azonban az állami bértámogatás segített a cégeken, miközben a koronavírus delta variánsának terjedése némileg visszavetette a forgalom növekedését.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A legjobban a Delta Air Lines gazdálkodott, amely a harmadik negyedévben 1,2 milliárdos adózott nyereséget könyvelt el. Ráadásul a teljes éves mérleg is pozitív, 680 milliós nyereségnél tart eddig.

Az év hátralévő részében a kínálat 20 százalékkal fog elmaradni a járvány előttihez képest a légitársaság becslése szerint.

A United Airlines a negyedév alatt 473 milliós adózás utáni profitot ért el. A támogatás nélkül számolva 500 milliós veszteség volt a mérleg. Az év eddigi részében a United 1,3 milliárdos adózott veszteségnél jár.

Előrejelzésében a társaság 2022-re a járvány előttihez képest 5 százalékkal nagyobb kapacitással számol.

Az American Airlines a negyedévben 169 milliós nyereséget jelentett, így szűken, de pluszban tudott maradni a cég. A január-szeptemberi időszakban viszont 1 milliárdos adózás utáni veszteséget mutat a könyvelés.

Az év végéig a 2019-es szinthez képest 10-12 százalékkal fognak kevesebb járatot üzemeltetni.

Forrás Airbus

A negyedik amerikai óriás, a világ legnagyobb fapados légitársasága, a Southwest Airlines is azok közé tartozik, amelynek teljes éves pénzügyi mutatója is pozitív. A harmadik negyedévben 446 millió dollár nyereséget termelt, az egy évvel korábbihoz képest 161 százalékkal megugró bevételek hatására, az év eddigi részében pedig 909 milliós plusznál jár.

A Southwest nem adott előrejelzést az év végéig várható kapacitásról, annyit azonban elárult, hogy az előzetes foglalások száma a járvány előtti szinten van.

Érdekes egybeesés, hogy szeptember 30-án a cég flottájában 737 darab 737-es volt.

Southwest 737 MAX-ok letárolva Victorville-ben (Fotó: Reuters Top News – Twitter)