Október 15-én búcsúzik az utolsó európai üzemeltetésű McDonnell Douglas MD-11F, a Lufthansa Cargo azt követően vonja ki a típust, hogy egy vadonatúj és egy használt Boeing 777F érkezik a flottájába.

A Lufthansa-csoport áruszállító üzletága eredetileg 2020-ra tervezte az 1998 óta használt MD-11F gépeinek nyugdíjazását, azonban a világjárvány miatt megnövekedett áruszállítási igények és a piacról hiányzó belly-cargo kapacitás (az utasszállító járatok raktere) miatt az utolsó példányt mostanáig megtartották.

A D-ALCC lajstromjelű háromhajtóműves repülőgép október 15-én száll le utoljára a frankfurti bázison.

(Fotó: AIRportal.hu)

A cég “Farewell” és “Thank you, MD-11” feliratú matricákat helyezett el a repülőgép oldalán, ezzel búcsúzva a típustól, amely 23 évig meghatározó volt flottában. A gép a következő bő két hétben Frankfurtból Kairó, Tel Aviv, Chicago és New York felé teljesít járatokat.

A német vállalat Boeing 777F-flottája egy használt (D-ALFJ) és egy közvetlenül a gyárból érkező új (D-ALFK) áruszállító repülőgép átvételével 11 gépesre bővül, az AeroLogic négy 777F repülőgépét is beleértve – amelyeket vegyesvállalati formában üzemeltetnek – a Lufthansa Cargo így 15 gépes kapacitással rendelkezik majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A használt 777F egy tízéves példány, korábban az Emirates SkyCargo flottájában szolgált (A6-EFF lajstromjellel) a flottakövető adatbázisok szerint, és a DAE Capital lízingcégtől bérli a Lufthansa.