Sajtóhírek szerint akár október végéig is eltarthat a Boeing 787 Dreamlinerek kényszerű gyártási és átadási szünete, mivel a hatóság visszadobta a Boeing javaslatát, amely a gépek átvizsgálására vonatkozott.
Mint arról korábban beszámoltunk, a Boeing súlyos gyártási hiányosságok miatt kénytelen volt visszafogni a Dreamliner gyártási rátáját, mivel az erőforrásokat a felfedezett problémák kijavítására összpontosítják. Legutóbb az elülső nyomástartó falnál fedeztek fel olyan illesztési problémákat, mint korábban a farokrésznél.
A Boeing javaslatot tett az USA Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) felé a problémák kijavítására és a gyártás módosítására, ám a The Wall Street Journal friss értesülései szerint a hatóság elutasította a gyártó javaslatait.
Informátorok szerint a Boeing három példányt választott ki, amelyek most készültek el, és ezekkel akarták az FAA szakembereinek bizonyítani, hogy a felvázolt, valószínűségi alapon működő, gyorsabb ellenőrzés hatékony a régebbi, tüzetes átvizsgálással szemben is.
Ezt az ötletet azonban a cégen belül sem támogatták egyhangúlag, erre is hivatkozva utasította el a javaslatot az FAA.
A lap szerint emiatt legalább október végéig elhúzódhat a probléma megoldása, ezért egyre több ügyfél mondhatja le büntetés nélkül a megrendelt repülőgépeit. Erre általában a leszállítás egy éves csúszása esetén van lehetőség, és egyre több ilyen 787-essel rendelkezik a gyártó. Eddig az Avolon lízingcég mondott vissza rendelést, de már az American Airlines is ezzel fenyegetőzik a lap szerint.
A Boeing június óta egyetlen egy Dreamlinert sem tudott átadni.
A gyártó saját bevallása szerint július végén közel száz, már legyártott, de nem át nem adható 787-es volt az üzemek területén, és ezek alig felét tudják majd idén átadni.
David Calhoun vezérigazgató korábban már kilátásba helyezte, hogy megreformálná a Boeing gyártási folyamatait, azon dolgoznak, hogy hatékonyabbá, olcsóbbá és gyorsabbá tegyék a repülőgépek előállítását, de ehhez a folyamatokat alapjaiban megváltoztató rendszert kell létrehozni.