Új forrásokat vonhat be, valamint alacsonyabb pénzügyi költségek mellett finanszírozhatja flottafejlesztését a Wizz Air, miután két nagy hitelminősítő is kedvező besorolást adott a diszkont légitársaságnak.
A Fitch BBB, a Moody’s Baa3 kategóriába sorolta a Wizz Airt, mindkét hitelminősítő stabil kilátásokkal.
A kedvező besorolási fokozatnak köszönhetően a légitársaság alacsonyabb pénzügyi költségek mellett finanszírozhatja flottájának jövőbeli jelentős fejlesztését.
Mint ismert a légitársaság 2015-ben 110, majd 2017-ben újabb 146 Airbus A320neo családba tartozó, új generációs hajtóművekkel felszerelt repülőgépre adott megrendelést az európai repülőgépgyártónak. Az első példányt már jövő év elején átveheti a légitársaság.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója fontos, történelmi jelentőségű mérföldkőnek nevezte a cég életében a hitelminősítők besorolását, mely visszaigazolja a cég üzleti stratégiájának, valamint pénzügyi mérlegének erősségét.
Az új generációs, költséghatékony repülőgépek forgalomba állításától a légitársaság azt várja, hogy azok megalapozzák a cég következő tíz éves növekedési terveit, ugyanakkor a Wizz Air továbbra is megkérdőjelezhetetlenül a legalacsonyabb költségekkel üzemelő légitársaság marad Európában.
Az új repülőgépek megerősítik a vállalat versenyképességét
Az MTI közlése szerint a Moody’s most először adott adósosztályzatot a számos európai piacon működő magyar légitársaságnak. Az osztályzat bejelentéséhez fűzött elemzésében a Moody’s kiemeli, hogy a Wizz Air besorolását alátámasztja a cég domináns, piacvezető helyzete a közép- és kelet-európai térségben.
A hitelminősítő adatai szerint a légitársaság részesedése a régió alacsony jegyáras piaci szegmensében 39 százalék volt tavaly.
A Moody’s szerint az új repülőgépek beszerzésére tervezett jelentős beruházások a következő néhány évben valószínűleg negatív tartományba fordítják a cég szabad rendelkezésű készpénzforgalmi egyenlegét. A Wizz Air likviditási pozíciója azonban kitűnő, és az új repülőgépek megerősítik a vállalat versenyképességi helyzetét, biztosítva egyben azt is, hogy a társaság működési szintű haszonkulcsa továbbra is a legerőteljesebbek között legyen az európai légitársasági ágazaton belül – hangsúlyozza a Moody’s elemzése.
A hitelminősítő szerint a Wizz Air növekedésösztönző stratégiája – a többi európai térséghez mérve erőteljes közép- és kelet-európai gazdasági növekedési ütemekkel együtt – a hasonló besorolási kategóriában nyilvántartott más légitársaságokéhoz képest várhatóan jóval erőteljesebb utasszám- és jövedelembővülést tesz majd lehetővé.
A Moody’s számítási modellje szerint a 2017-2021-es időszakra vetített, összetett éves növekedési ráta (CAGR) 20 százalék körüli lehet a Wizz Air esetében.
A hitelminősítő azzal számol, hogy a Wizz Air kamat- és nyereségadó-kötelezettségek előtt számolt kiigazított eredményrátája (EBIT) is viszonylag erős, 20 százalékhoz közeli lehet a következő néhány évben.
Az osztályzat stabil kilátása az elemzés szerint a Moody’s azon várakozását tükrözi, hogy a Wizz Air alacsony költségbázis mellett továbbra is erős jövedelemnövekedéssel számolhat.
A Wizz Airnek szerdán megadott első adósminősítés megfelel a magyar államadósság-kötelezettségekre megállapított hitelminősítői besorolásoknak.