Mintegy 12 ezer munkavállaló elbocsátásáról és a teljes átalakításáról kezdene tárgyalásokat a British Airways a szakszervezetekkel, de több ezer munkavállalóját bocsátja el a Scandinavian Airlines és az Icelandair is. A Lufthansa pedig vizsgálja a csődeljárás lehetőségét, a Boeing még több pénzt akar szerezni. A LOT átalakíttatná néhány Dreamlinerét áruszállítóvá.
A nagyobb légitársaságok közül az Air France után most már a British Airways is elkezdett beszélni a lehetséges elbocsátásokról. Korábban a Sky News riportere még 800 pilóta leépítéséről írt, este a Flightglobal már ennél jóval nagyobb leépítés lehetőségéről írt.
A British a teljes átszervezést és akár 12 ezer dolgozó kirúgását is elképzelhetőnek tartja.
A tervezetről már tájékoztatták a szakszervezeteket, a Brit Közforgalmú Pilóták Egyesülete (BALPA) szerint rendkívül váratlanul érte őket a hír.
A kirúgásokról szóló hírek Észak-Európából is megérkeztek.
A SAS Scandinavian mintegy 5000 dolgozót tervez elküldeni.
Ezt arra hivatkozva tenné a cég, hogy a vezetőség számítása szerint több évbe telik, mire minden visszaáll a régi kerékvágásba. Svédországban 1900, Dániában 1700, Norvégiában 1300 embert kénytelen elküldeni a társaság, amely rövidesen megkezdi a tárgyalásokat a szakszervezetekkel.
A SAS jelenleg néhány belföldi járatot teljesít, de most úgy látja, hogy a pénzügyi szempontból kiemelt nyári időszakban sem tud majd megfelelő járatszámot produkálni.
Szintén a régióból az Icelandair 2000 munkavállalóját akarja elbocsátani.
Az intézkedés főként a pilótákat és légiutas-kísérőket érinti, de a cég tájékoztatása szerint minden területen várható létszámcsökkentés.
Az izlandi légitársaság a megmaradók bérét is csökkenti, emellett megkezdi a cég átalakítását is. Bogi Nils Bogason vezérigazgató szerint fájdalmas, de szükségszerű döntést hoztak. Bizonytalan idők elé néznek, amelyre szeretnék felkészíteni a társaságot.
Sci-finek hangozhat, de a német sajtó szerint
a Lufthansa vizsgálja annak lehetőségét, hogy csődöt jelent, majd „saját” csődbiztosai rendezik a társaság anyagi helyzetét.
Az Aero.de cikkében megjegyezte, hogy a csoport egyik tagja, a Swiss már közel van a megállapodáshoz egy svájci mentőcsomagról, amellyel 1,4 milliárd euró hitelhez biztosít fedezetet az állam.
Szintén a Lufthansával kapcsolatos, hogy kedd reggel a jelentések még a német kormánnyal való megállapodásról, 9 milliárd euró forrás biztosításáról szóltak, de később mindkét fél cáfolta, hogy egyezség született volna, a tárgyalások folytatódnak.
A Reuters szerint a LOT Polish Airlines megkezdte a tárgyalásokat a Boeinggel néhány Dreamlinere átalakításáról. A lengyelek ideiglenes megoldást szeretnének, a lépést Michal Czernicki, a légitársaság szóvivője is megerősítette, hozzátéve, hogy a fennálló igény, és a bevételkiesés csökkentése miatt határozták el magukat a lépés mellett.
Ha a LOT megkapja az engedélyeket, akkor a lengyel légitársaság lesz az első a világon, amely áruszállítóvá alakíttatott egy 787-est.
Szintén a Dreamlinerekkel kapcsolatos jó hír, hogy a Boeing a CNBC jelentése szerint május elején megnyitja a hónap elején lezárt dél-karolinai üzemét, ezzel minden olyan egységben újraindulhat a gyártás, ahol a járvány előtt is volt munka. A charlestoni helyszínt egészségügyi intézkedések bevezetése és alapos fertőtlenítés után nyitják meg újra.
Eközben David Calhoun, a cég vezérigazgatója a Reuters szerint arról beszélt, hogy a következő fél évben a Boeingnek újabb kölcsönt kell felvennie ahhoz, hogy túlélje a krízist, és első dolguk lesz ezeket visszafizetni. Ez azt is jelenti, hogy a társaság évekre felfüggeszti az osztalékfizetést – tette hozzá.