Megfiatalítaná a flottáját a szír állami légitársaság, de a szankciók miatt nem juthat nyugati repülőgépekhez. A Syrian Air vezetője szerint ezért a „baráti oroszokkal” tárgyalnak, az Irkut MSz-21 iránt érdeklődnek.
Néhány koros Airbus (húsz év körüli A320-asok és egy tizennyolc esztendős A340-es) repül a Syrian Arab Airlines (Syrian Air) flottájában, a cég több gépe megsérült az évek óta tartó háborúban. A napokban a vezérigazgató a Forbes-nak azt mondta, hogy szeretnék a gépparkot megfiatalítani.
Azonban mivel a háború miatt nemzetközi szankciók sújtják Szíriát, nyugati repülőgépgyártók termékeit nem tudják forgalomba állítani, így a vezérigazgató szavai szerint „a baráti oroszokhoz” fordulnak.
A cégvezető emlékeztet arra, hogy szerencsésebb és gazdaságosabb volna megmaradni Airbus-üzemeltetőnek, ezt is szeretnék, de a korlátozások miatt erre nem lát esélyt.
Ezért a jelenleg tesztelés alatt álló Irkut MSz-21 (MC-21) gyártmány iránt érdeklődnek, 15-20 példányt rendelnének belőle, 2022-től kezdődő átadásokkal.
Ismert, ha egy repülőgépben (és más ipari termékben) 10 százaléknál több USA-beli részegység található, akkor az USA exportengedélyéhez van kötve a gyártója.
Az orosz MSz-21-est először az amerikai Pratt&Whitney hajtóműveivel tervezik engedélyeztetni, de nemrég megkapta az orosz Aviadvigatel gyártmánya is az első engedélyeket.
Így a Syrian Air reményei szerint – az Irkuttól kapott jelzések alapján – néhány év múlva lehetővé válhat az USA engedélye nélkül is a típus beszerzése, amikor az orosz hajtóművel szerelt tesztpéldány is teljesíti a programját.