Rekord szintű nyereséget könyvelt el a Qantas a június 30-ával végződött pénzügyi évben és a kilátások is kedvezőek számukra.
A légitársaság honlapján közzétett eredménykimutatás szerint a Qantas árbevétele 6 százalékkal 17 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 16 milliárdról, míg a kiadások ugyanekkor mértékben 15,2 milliárd dollárra emelkedtek.
A Qantas üzemelésében a két legnagyobb tételt a bér jellegű ráfordítások és a kerozin adja, mindkét tétel 6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet.
Ezek eredményeként az ausztrál légitársaság a tavalyi 1,5 milliárd után idén 1,7 milliárd dollár üzemi eredményt ért el, ez 12 százalékos javulásnak felel meg. Az adózott eredmény 980 millió dollár volt, amely új rekordnak felel meg, és 14,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ezzel együtt a cég átlagos haszonkulcsa 0,6 százalékponttal 10,5 százalékra javult.
Jól teljesített a belföldi forgalmat bonyolító részleg, amely 19 százalékkal 768 millió dollárra javította üzemi szintű eredményét, de a nemzetközi járatokat teljesítő vállalat, valamint a Jetstar diszkont cég is javította pénzügyi eredményét.
Jelentésében a Qantas a jövőbeli flotta szerkezetéről is elárult néhány információt. Mint arról mi is írtunk, a Boeing 777-8X, vagy az Airbus A350-900ULR verziójával szeretnének ultrahosszú járatokat teljesíteni az Egyesült Államokba és Európába. Emellett a QantasLink regionális flottáját is meg szeretnék újítani, egyelőre vizsgálják, hogy az Embraer E2-család, vagy az Airbus A220-as gépeket választják-e.
Előrejelzésében a Qantas a jelenleginél félmilliárd dollárral nagyobb kerozinárral számol, de ezt az előzetes foglalások alapján sikerült majd ellentételezniük. Egyelőre 6,2 százalékkal jobban állnak a foglalásokkal, mint tavaly ugyanilyenkor.
Alan Joyce vezérigazgató korábban többször beszélt arról, hogy az új, ultrahosszú Perth-London-Perth járatuk az első naptól kezdve nyereségesen működik, még az üzleti osztályon is 95 százalékos a járatok töltöttsége, így a haszonkulcs is szépen alakul.