Leminősítette Oroszország légitársaságainak biztonsági besorolását az FAA, mert az ország légügyi hatósága nem felel meg az ICAO követelményeinek.

Az USA Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) 2-es szintűre (Category 2) rontotta Oroszország és ezzel együtt az összes ottani légitársaság biztonsági besorolását – írta a Flightglobal.

A leminősítés a háború miatt érvényben lévő kitiltástól függetlenül vagy annak későbbi feloldása esetén is jelentősen korlátozza az orosz légitársaságok mozgásterét.

A 2-es biztonsági kategóriába sorolt országok légicégei nem indíthatnak új útvonalakat az USA-ba, a már meglévőkön nem bővíthetnek, valamint kódmegosztásos rendszerben sem vehetik fel amerikai légitársaságok járatszámait.

Az FAA álláspontja szerint az orosz légügyi hatóság feladatát betöltő Roszaviacija megsértette a nemzetközi szabályokat és eljárásokat azzal, hogy lehetővé tette olyan repülőgépek további üzemeltetését és orosz lajstromba vételét, amelyek légialkalmassági tanúsítványát visszavonták.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

Amint korábban megírtuk, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) már márciusban visszavonta az összes orosz légitársaságtól az európai járatok teljesítéséhez szükséges, Third Country Operator (TCO) engedélyeket.

Április első felében pedig az Európai Bizottság 21 orosz légitársaságot vett repülésbiztonsági feketelistájára, amely azon cégek jegyzéke, amelyek az EU-ban működési tilalom vagy korlátozás alá esnek, mert nem felelnek meg a nemzetközi biztonsági előírásoknak.

Az orosz kormány és a Rosztech repülőgépipari konszern a nyugati típusok eladását és lízingjét tiltó szankciók miatt hosszabb távon az MSz-21 és az SSJ típusok gyártásának felpörgetésével próbálná pótolni a szükséges kapacitást, de ezek nyugati részegységeit még ki kell váltani hazai gyártásúakkal.

Emiatt rövid távon a szovjet érából örökölt Tu-214-es és Il-96-os típusok sorozatgyártásának újraindítását is tervezik, sőt előbbi típusból 20 példány gyártását meg is kezdte a kazanyi üzem. A napokban beszámoltunk arról is, hogy az orosz kormány hatalmas állami támogatásokat kénytelen megmozgatni a belföldi légiközlekedés fenntartása érdekében is.