Teljesen sík ággyá alakítható üléseket is tesz a United Airlines a 2020-ban érkező 10-es Boeing 737 MAX-ok fedélzetére, mivel tapasztalataik szerint a termék rendkívül sikeres.
Erről a View from the Wing blog szerint Scott Kirby, a United elnöke beszélt a denveri Boyd Aviation Forecast Summit rendezvényen. A légitársaság célja, hogy tovább bővítse a transzkontinentális járatokon a kényelmi szolgáltatásokat.
Mint mondta, jelenleg a Newarkról és Washington Dulles-ról induló járatokon érhető el a teljesen sík ággyá alakítható ülés, és rendkívül népszerűek az utasok körében. Bár szeretnék a többi járaton is bevezetni, jelenleg nincs annyi gépük, hogy ezt megtegyék.
Ezeket a járatokat ma Boeing 757-esekkel szolgálják ki, az idősebb darabokon 16 business és 115 turista, a fiatalabbakon 16 business és 153 turista osztályú szék érhető el. A jelenleg 77 darabos flotta átlagos életkora meghaladja a 20 évet, ezért a United konvertálás útján 100 darab Boeing 737 MAX 10-est rendelt, az első példányok 2020-ban érkeznek meg a chicagói székhelyű légitársasághoz.
Arról egyelőre nincsenek információk, hogy a 10-es MAX-ok az új ülésekkel hány utas befogadására lesznek képesek, korábban légitársasági vezetők 189 székes MAX 10-esről beszéltek.
Az Egyesült Államokon belül a hagyományos és félfapados társaságoknál is megszokott, hogy a keskenytörzsű géppel repült járatokon az európai szokástól eltérően valódi business székek vannak. A United a teljesen síkká alakítható ággyal szintén nem a legelső a piacon, a Flightglobal szerint a Delta Air Lines és a JetBlue is kínál már ilyen szolgáltatást, utóbbi légitárdaság a piacvezető ebben, az Airbus A321-esek fedélzetén 16 darab sík ággyá alakítható ülés van, ezek 12 transzkontinentális járaton repülnek.