Sikerült letölteni a 2019. március 10-én, közvetlenül az Addisz-Abeba repteréről végrehajtott felszállást követően lezuhant Ethiopian Airlines Boeing 737 MAX 8 repülőgép hangrögzítőjének (CVR) felvételét, jelentette a francia balesetvizsgáló testület. A BEA holnap folytatja a munkát a repülési adatrögzítő (FDR) készülékkel.
Az etióp hatóságok által felkért francia BEA (Bureau d’Enquêtes et d’Analyses) sikeresen kinyerte a hangfelvételt a múlt vasárnap szerencsétlenül járt ET 302-es járatot teljesítő Boeing 737 MAX 8 a pilótafülkében zajló kommunikációt és hangjelzéseket rögzítő Cockpit Voice Recorder – CVR készülékéből.
A BEA közlése szerint a letöltött audio fájlokat meghallgatás nélkül átadták az etióp hatóságoknak.
A repülés paramétereit és a repülőgép rendszereinek technikai adatait rögzítő Digital Flight Data Recorder – DFDR egység adatainak kinyerését vasárnap folytatja a BEA a közlés szerint.
Amint arról korábban beszámoltunk az etióp hatóságok a francia balesetvizsgáló testületet kérték fel az adatrögzítők vizsgálatára és az információk kinyerésére, mert Etiópiában nincsenek meg a megfelelő eszközök ehhez.
Az amerikai NTSB három szakemberét Párizsba küldte, hogy segítsenek az adatrögzítők kiolvasásában a francia kollégáiknak, azonban meg nem erősített információk szerint az amerikaiak közreműködését nem vették igénybe.
A francia BEA korábban azt közölte, hogy csak az adatok kiolvasásában segédkezik az etióp balesetvizsgálóknak, a nyomozást továbbra is az etióp hatóságok folytatják, és ők is kommunikálhatnak az ügyben.
Eközben a Reuters meg nem nevezett forrásoktól szerzett értesülései szerint a Boeing 7-10 napon belül kiadhatja a szoftverfrissítést a jelenleg globálisan földre parancsolt Boeing 737 MAX típuscsaládra, amelyen már a tavaly októberi Lion Air baleset óta dolgozik az amerikai gyártó.
Amint korábban beszámoltunk róla, a Boeing felfüggesztette az új generációs keskenytörzsűinek átadásait, az USA légügyi hatósága szerint májusig is eltarthat a repülési tilalom.
⚠️🇬🇧 03/10 accident to the #Boeing737Max @BoeingAirplanes @flyethiopian / Data from the CVR has been successfully downloaded by @BEA_Aero and transfered to the Ethiopian investigation team / communication on their behalf / @BEA_Aero did not listen to the audio files.
— BEA | Bureau d'Enquêtes & d'Analyses ✈️ 🚁🛩 🇫🇷 (@BEA_Aero) March 16, 2019
⚠️🇬🇧 03/10 accident to the #Boeing737Max @BoeingAirplanes @flyethiopian / Work on the FDR will resume tomorrow.
— BEA | Bureau d'Enquêtes & d'Analyses ✈️ 🚁🛩 🇫🇷 (@BEA_Aero) March 16, 2019
⚠️🇬🇧 03/10 accident to the #Boeing737Max @BoeingAirplanes ET-AVJ operated by @flyethiopian / First pictures of the CVR provided by the Ethiopian investigation team. / communication on their behalf. pic.twitter.com/iQE2sbOkmw
— BEA | Bureau d'Enquêtes & d'Analyses ✈️ 🚁🛩 🇫🇷 (@BEA_Aero) March 16, 2019
⚠️ Accident survenu le 03/10 du #Boeing737Max @BoeingAirplanes ET-AVJ exploité par @flyethiopian / Première photo du FDR fournie par l’équipe d’enquête éthiopienne. pic.twitter.com/z0ZRtM5yjT
— BEA | Bureau d'Enquêtes & d'Analyses ✈️ 🚁🛩 🇫🇷 (@BEA_Aero) March 14, 2019