A korábban az Aeroflot-Nord néven üzemelő, mára független Nordavia teljesen megújítja arculatát, amelynek részeként Smartaviára változik a cég neve.
A légitársaság nemrég mutatta be teljesen új, a nyugati légitársaságokéra sok mindenben hasonlító arculatát – írja a Rusaviainsider.
Az eddig az Aeroflot festésével szinte teljesen megegyező külső eltűnik a gépekről, helyét modernebb arculat veszi át, amelyben a szürke és a sötétkék helyett a liláskék és magenta dominál, a manapság elmaradhatatlan fehér alapszín mellett.
A megújult festést viselő első gép várhatóan április elején mutatkozik be a nyilvánosság előtt.
Ezzel párhuzamosan a cég márkaneve megváltozik, Nordavia helyett Smartavia lesz.
Szergej Szavosztin, a cég vezérigazgatója elmondta: az új nevet úgy választották meg, hogy jelezze, a légitársaság alkalmazkodik az okos eszközökhöz a modern, innovatív ügyfélkezelésével.
A másik szempont pedig egyértelműen a megkülönböztethetőség, az egyediség volt, mivel rajtuk kívül üzemel még Oroszországban olyan cég, amelyek nevében szerepel a „nord” szó.
Az új arculat bevezetésével a személyzeti formaruhák is teljesen megújulnak majd, és az átfestéssel egy időben felújítják a gépek kabinját.
Az utasok emellett más szempontból is megérzik a változásokat, teljesen új sztenderdeket vezetnek be a kiszolgálásban, és változik a jegyárak számítási rendszere is.
A cég a mostani igényeket kielégítő, modern, letisztult honlapot kap, az amerikai és európai cégekhez hasonlóan pedig saját, okoseszközre letölthető alkalmazást fejlesztenek.
A légitársaság igazgatója arról is szólt, hogy alapjaiban új e-kereskedelmi rendszert építenek fel azon ügyfeleik számára, akik árut szállíttatnak velük.
Az üzleti modell azonban változatlan marad, a Smartavia továbbra is hagyományos, hálózatos légitársaságként fog üzemelni, menetrend szerinti és charter forgalomban, Oroszországon belül és nemzetközi viszonylatban egyaránt.
Még 2017-ben egyes hírek szerint egyébként tervben volt az, hogy a magánkézben lévő cég és az állami Red Wing Airlines összeolvad. A vállalat vezérigazgatója, Jevgenyij Kljucsarev azonban most egyértelművé tette, ez már nincs napirenden, továbbra is két független cégről lehet beszélni.
Ugyanakkor szoros együttműködést folytatnak egymással, mivel mindkét cég részvényesei úgy látják, ez előnyös számukra.
A Smartavia (Nordavia) tavaly csaknem 1,2 millió utast szállított hét Boeing 737-500-asával és két 737-700-asával. A tervek szerint 2019 áprilisa és júliusa között összesen hat új amerikai gyártású keskenytörzsű érkezik flottájukba.
Az öt Boeing 737-800-assal és egy további 737-700-assal bővülő flottával a légitársaság vezetése legalább egy millióval több, 2,2 millió utas szállítását tervezi az idén.