A SunExpress légitársaság kereskedelmi vezetője szerint mára kifizetődött, hogy a 2015-ös és 2016-os válság idején nem csökkentették jelentős mértékben a kapacitásokat Törökországba és Egyiptomba.

A ch-aviation szaklapnak adott interjújában Peter Glade úgy emlékezett vissza, hogy 2015-ben, az egyiptomi támadások, illetve később a török terrortámadások és a puccskísérlet miatt 76 százalékkal csökkent a turisták száma Hurghadában és 36 százalékkal Antalyában, de a SunExpress összesen csak 8 százalékkal csökkentette a kapacitásokat. Ami pedig felszabadult azt a török helyett a német piacra tették át.

Ezt követően 2016-ban bár a török utak veszteséggel üzemeltek, de az áthelyezett kapacitások miatt piacvezetők lettek a Németország és Bulgária közti járatokon, Egyiptomban megerősítették vezető pozícióikat, és az évet veszteség nélkül sikerült zárni.

Mostanra pedig a fő piacaikon is kezd sokkal jobb lenni a helyzet, Törökországba 20 százalékkal növelték a kapacitásokat a 2017-es menetrendben az előző évihez képest, főleg Antalyába és Imzirbe biztosítanak több széket, de Anatóliába is plusz gépeket reptetnek.

A SunExpress egyik különleges festésű Boeing 737-800-as repülőgépe. (Fotó: AIRportal.hu)

Utóbbi célállomás nem feltétlenül turisztikai, sokkal inkább családlátogatási szokások miatt fontos, hiszen 3 millió török útlevéllel rendelkező ember él Németországban. Ők pedig akkor is hazautaznak, ha kormányválság és zavargások vannak és akkor is, ha nincsenek.Csak Anatóliába 26 százalékkal növelték a kapacitást, és a járatok kihasználtsága is ugyanekkora szinttel ugrott meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindezek összesen azt eredményezték, hogy a stratégia kifizetődő volt és idénre óvatosan ugyan, de optimisták lehetnek a török útvonalakkal kapcsolatban:

nyereséggel üzemelnek az útvonalak és megmaradt a piacvezető pozíció is.

Peter Glade emellett szólt arról is, hogy a siker részben annak is köszönhető, hogy német nyelvterületeken mintegy kétezer viszonteladójuk van, akik kapcsolatban állnak az utazásszervezőkkel is, éls rajtuk keresztül is lehet jegyeket értékesíteni. Így a SunExpress könnyebben éri az embereket, jobbak a kereskedelmi kapcsolatok is.

Kihangsúlyozta azonban a wet-lease piacra való betörésüket is, amelyet azzal indokolt, hogy az üzemük jelentős része jelentősen ki van téve a szezonalitásnak. Emiatt elkezdtek néhány gépet bérbe adni például az Anadolujetnek, de az Eurowings is repül SunExpress gépekkel, néha a budapesti járatokra is a Boeing 737-eseket állítják be.

Az 1989-ben alapított SunExpress a Turkish Airlines és a Lufthansa közös gyermeke, a vegyesvállalatban mindkét fél 50-50 százalékos részesedéssel bír. A 70 gépes flottával 107 célállomásra közlekednek. Friss forgalmi és pénzügyi adatai a cég honlapján nem elérhetőek.