Januártól közvetlen járatokat indít Budapestről Rijádba és Dzsiddába a Wizz Air, áprilistól pedig Dammám is közvetlen elérhetővé válik a magyar fővárosból a diszkont légitársasággal, amely emellett több európai bázisáról ugyancsak útvonalakat nyit a királyság e három városába.

Mindhárom városba heti két-két alkalommal közlekednek majd a járatok.

Rijádba 2023. január 9-től a hétfői és pénteki, Dzsiddába január 10-től a keddi és szombati napokon repülnek a Wizz Air A320neo családba tartozó repülőgépei Budapestről.

Dammámba pedig 2023. április 20-tól a csütörtökönként és vasárnaponként lehet majd eljutni a diszkont légitársaság járataival a légitársaság foglalási rendszerében jelenleg elérhető adatok szerint. A repülési idő öt óra körül van mindhárom útvonalon, és egyes dátumokra már 23 ezer forint alatt is kínál jegyet a rendszer egy útra, természetesen csomag és egyéb extrák nélkül.

Fotó: AIRportal.hu

A légitársaság Budapest mellett Rómából, Milánóból, Velencéből, Nápolyból, Cataniából, Bécsből, Bukarestből, Tiranából, Szófiából és Lárnakából is járatokat indít a három szaúdi városba, összesen húsz útvonalat nyit, de nem mindegyikből mindegyikbe.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint arról korábban beszámoltunk, a Wizz Air idén májusban írt alá szándéknyilatkozatot Szaúd-Arábia kormányának beruházásokért felelős minisztériumával arról, hogy megvizsgálják az ország légiközlekedésének fejlesztési lehetőségeit. A légitársaság júniusban pedig bejelentette, hogy három bázisáról, Bécsből, Rómából és Abu-Dzabiból indít járatokat Dammám repülőterére ősszel.

A Reuters tudósítása szerint Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója sajtótájékoztatón kilátásba helyezte, hogy a cég befektethet a királyságban, azaz nem csak egy oda repülő külföldi légitársaságként lenne jelen a piacon.

A hírügynökség megjegyzi, hogy
a lehetőségek között szerepel egy helyi Légi Üzemeltetői Engedéllyel (AOC) rendelkező leányvállalat, vagy – akár a Wizz Air Abu Dhabihoz hasonló – vegyesvállalat megalapítása is, ám erről konkrétumokat nem árult el a Váradi.

Így akár belföldi járatokat is teljesíthetne a cég a 36 milliós országban, valamint hozzáférést kapna olyan nem liberalizált, elsősorban keleti piacokhoz, amelyekkel a királyságnak bilaterális légügyi egyezményei vannak.