A diszkont légitársaság 100 megrendelt repülőgépe átvételének a következő évtizedre történő elhalasztásáról tárgyal az európai gyártóval meg nem erősített értesülések szerint.
A Wizz Air jelentősen lassítja a növekedését, és tárgyalásokat folytat az Airbusszal 100 megrendelt repülőgépe leszállításának a következő évtizedre történő elhalasztásáról
– írta meg nem nevezett forrásokra hivatkozva a Bloomberg.
A szeptember végi állapot szerint a Wizz Air 281 darab A321neo repülőgépre rendelkezik kötelező érvényű megrendeléssel. Az eredeti ütemezés szerint az érintett példányokat 2030-ig kellene átvennie a légitársaságnak, a halasztás a rendelésállomány több mint egyharmadát érintheti.
Részleteket egyelőre nem hoztak nyilvánosságra, a Wizz Air és az Airbus sem kommentálta az értesülést a Reuters megkeresésére.

Amint korábban megírtuk, a Wizz Air még januárban megállapodást kötött az Airbusszal a következő években leszállítandó repülőgépek átadásának elhalasztásáról. Az akkori megállapodás értelmében a 2028-as pénzügyi év végén a korábban tervezett 380 helyett csak 305 repülőgépe lett volna a légitársaságnak, de a 2030-as pénzügyi év végére némileg zárult volna az olló az eredeti átadási ütemhez képest: 451 helyett 424 géppel számolt a cég, az 500 gépes flottát pedig 2032-re érte volna el. Ezzel az ütemezéssel a stratégiailag megcélzott, évi 15-20 százalék közötti növekedést várt a légitársaság.
Júniusban a légitársaság arról számolt be, hogy az utasszám és a bevétel növekedése ellenére az elemzői várakozásnál gyengébb üzemi eredménnyel zárta pénzügyi évét. A legfrissebb információk szerint 2027-ig tarthatnak a Pratt & Whitney hajtóművek szennyezett fémporból készült alkatrészeinek hosszú javítást igénylő problémái miatti nehézségek, amelynek következtében a légitársaság flottájának ötödét (mintegy 40 repülőgépet) kénytelen nélkülözni.
Júliusban a Wizz Air bejelentette, hogy szeptember 1-jével leállítja az Egyesült Arab Emírségekben működő vegyesvállalatának üzemelését, majd néhány nappal később közölték, hogy a megrendelt 47 A321XLR-ből csak 10-15-öt vesznek át, a nagy hatótávú változat helyett A321neók érkeznek a flottába, de egyes információk szerint további csökkentés is lehetséges.