Százhúsz első tiszt hagyta ott az Air Indiát az elmúlt 3-4 hónapban, az okok között elsősorban az egyébként is alacsony fizetések elmaradása és az előmeneteli lehetőségek szűkössége is megtalálható.
A The Economic Times légitársasági forrásaiból értesült az eseményekről. A felmondási hullámban elsősorban fiatal pilóták érintettek, és jelenleg hat hónapos felmondási idejüket töltik.
Információik szerint többféle okkal mondtak fel a pilóták, sokan az alacsony fizetést, mások az előrelépési lehetőségek szűkösségét okolták, de voltak olyanok is, akiket más légitársaság keresett meg állásajánlattal.
Az Air India egyik név nélkül nyilatkozó vezetője a lapnak azt mondta, a felmondott pilótákat ötéves szerződéssel vették fel, miután első tisztek lettek. Voltak, akikek mindössze 250 repült órájuk volt, most nagyjából 3 ezernél járnak. Ezzel kapcsolatban amiatt méltatlankodott, hogy az Air India túl sok energiát fektetett a kinevelésükbe, mint kiderült, teljesen feleslegesen.
A forrásuk azt is elmondta, hogy az első tisztek bére egyébként sem túl magas, és amit kapnak, az is késve érkezik meg. A hónap 10. és 20. napja között kapnak fizetést, ami azért is égető probléma, mert sokan komoly hiteleket vettek fel, hogy finanszírozni tudják tanulmányaikat.
Az előléptetés nehézségei szintén befolyásoló tényezők voltak, 3-5 évnél korábban ugyanis biztosan nem tudnak rangban feljebb lépni, míg más légitársaságoknál ez az időszak 1-3 év. Ehhez képest már csak hab volt a tortán, hogy a társaságnál a pilóták szerint nem adtak elegendő szabad jegyet.
Az Air India szóvivője elismerte a lapnak, hogy sok első tiszt felmondott náluk, de pontos adatot nem közölt. Hozzátette, hogy a sorozatos felmondás nem okoz zavart a járatok üzemében, mivel elegendő mennyiségű tartalék pilótával rendelkeznek. Ezzel kapcsolatban az Economic Times azt írta, a légitársaságnál mintegy 2000 szerződéses első tiszt dolgozik.