Elkészült az Emirates első Boeing 777-9X repülőgépének szerkezeti összeszerelésével az amerikai gyártó. Az everetti üzemben készült képeken látható, hogy már a 3,5 méteres felhajtható szárnyvégeket is felszerelték a repülőgépre, ezeken már látható az Emirates repülőgépek függőleges vezérsíkjáról jól ismert minta. A WH007 sorszámú példány július 30-án gördült ki a szerelőcsarnokból.
Amint korábban részletesen is írtunk róla, a Boeing 777X szárnyfesztávolsága kiterjesztett állapotban 71,8 méter lesz, a kedvező üzemanyag-fogyasztás és az optimális repülési paraméterek miatt. Így viszont egy kategóriával nagyobbnak számítana a típus a földön, a repülőtereken manőverezve.
Ezért mindkét szárnyvég külső, 3,5 méter hosszú része felhajtható lesz.
Ennek köszönhetően felhajtott állapotban a 777X szárnyfesztávolsága megegyezik a 777-300ER típusváltozatéval. Ezzel a repterek gurulóútjain, forgalmi előterein, állóhelyein és a beszállókapuinál az ICAO “E” kategóriájában maradhat a 777X, hasonlóan elődjéhez.
A szárnyvégek mozgatása 20 másodperc alatt megy végbe, a felszállás előtti lehajtásukat manuálisan kell végrehajtania a pilótáknak.
A felhajtás azonban automatikusan történik a leszállás után, amikor a repülőgép sebessége 50 csomó (mintegy 92 km/óra) alá csökken.
Korábban szintén beszámoltunk róla, hogy a Boeing 777-9X szűzrepülése 2020 első negyedévére csúszik a GE9X hajtóműnél felfedezett korai anyagfáradásos hiba miatt.
Emirates first 777X WH007 has rolled out of the Everett factory onto the Everett flightline showing off her Beautiful folding wingtips.
Photo Source: @mattcawby
Tags: #GE9X #B77W #b777xlovers #777X #B777X #planespotting #aviationlovers #aviationpic #aviationphoto #b777x pic.twitter.com/mUHRtVPBxm
— Boeing 777X Lovers (@b777xLovers) July 30, 2019