Elkészült Boeing 777X azon példányának összeszerelése, amely végrehajtja a típus szűzrepülését a tervek szerint 2019-ben.

A géptörzs fő szerkezeti elemeinek összeszerelését a Boeing everetti üzemében végezték a gyártó szakemberei. A teljes törzs összeszerelése mellett a repülőgépre már felszerelték a függőleges és vízszintes vezérsíkokat, valamint a hatalmas kompozit  szárnyakat, a felhajtható szárnyvégekkel.

A prototípus hossza 77 méter, a 777-9X az amerikai gyártó eddig gyártott leghosszabb törzsű utasszállító gépe lesz (a négyhajtóműves Boeing 747-8 törzse 76,3 méter hosszú).

A repülőgép szárnyfesztávolsága a lehajtható szárnyvégekkel 72 méter, de azokat felhajtva a 777-300ER típussal azonos.

Forrás: Boeing

Josh Binder a program vezetője szerint a 777X nem csak egy új repülőgép, hanem a típus gyártási rendszere is teljesen megújult a korábbi Boeing-gyártmányokhoz képest. A 777X gyártási rendszerét minden korábbi gépnél hamarabb integrálták a típus fejlesztési programjába.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 777X a piacvezető 777-es és a 787 Dreamliner alapjaira épít, melynek köszönhetően a leghatékonyabb kéthajtóműves repülőgép lesz a világon.

A 777X-nél a Boeing számos a 787 Dreamlinereknél alkalmazott, az utasok kényelmét szolgáló fejlesztést alkalmaz. A 777X-en a korábbi generációs gépekhez képest nagyobb és magasabbra helyezett ablakok, szélesebb utastér, új belső világítás és sok egyéb fejlesztés várja majd az utasokat.

A repülőgép a GE9X típusú, új generációs hajtóműveknek, a negyedik generációs, fejlett aerodinamikai tervezésű, teljesen kompozit szárnyaknak, és az alkalmazott egyéb csúcstechnológiáknak köszönhetően 12 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt és az üzemeltetési költségei 10%-kal alacsonyabbak a konkurencia modelljeinél.

A 777X első változata a 777-9 lesz, amely 400-425 utas szállítására lesz képes a gyártó sztenderd fedélzeti konfigurációja szerint, hatótávolsága pedig 14 075 km lesz.

A 777X földi tesztelésére használt prototípusát már 2018 szeptemberében megépítette a Boeing, a most elkészült, első levegőbe emelkedő példány mellett még három tesztgépet gyárt a Boeing.

Az első felszállását 2019-ben hajtja végre a 777X, a kereskedelmi forgalomba helyezést 2020-ra tervezi az amerikai gyártó.