Több mint hatszáz járatot kénytelen törölni jövő hét szerdán és csütörtökön a légiutaskísérők szakszervezetei által több országban meghirdetett, összehangolt sztrájk miatt a Ryanair.
Július 25-én és 26-án jelentős fennakadásokra, járattörlésekre kell számítani a Ryanair működésében a belga, spanyol és portugál kabinszemélyzetek kétnapos, összehangolt akciója miatt. Az akció néhány budapesti járatot is érint.
A cég számításai szerint körülbelül napi háromszáz, összesen 600 járat nem fog tudni felszállni két nap alatt, ami a napi szinten az ír fapados járatain utazó 430.000 utas 12%-át, mintegy 50.000 embert érint – írja az ATWOnline.
Országonkénti bontásban látszik, a kifogásolt munkakörülmények miatt a belgák keményítettek be a leginkább: a Belgiumból induló járatok 31%-át érinti a sztrájk.
A nagyszabású légiutaskísérő-sztrájk mellett az ír ultra low-cost légitársaság már július 20-án kénytelen törölni huszonnégy járatát az egyik ír pilóta-szakszervezet, az IALPA által meghirdetett újabb hajószemélyzeti sztrájk miatt.
A szervezet a július 12-i, igen alacsony támogatottságú munkabeszüntetési akciót szervező FORSA alá tartozik, a pénteki sztrájk azonban még az előző, harminc járatot érintőnél is kisebb súllyal bír majd.
A Ryanair közlése szerint a járattörlésekben érintett utasokkal felvették a kapcsolatot, és lehetőséget biztosítanak számukra másik járatra történő átfoglalásra, illetve akinek ez nem felelt meg, annak visszatérítették a jegye árát.
Budapesti járat a légitársaság honlapja szerint csak július 26-án érintett, a Brüsszel Charleroi-ra induló illetve onnan érkező esti járatpár, valamint a Barcelonából menetrend szerint 19:25-kor érkező járat nem fog tudni felszállni.
Lyuk keletkezhet az üzemi eredményben
A nagy volumenű járattörlések igen jelenetős lyukat képesek generálni a légitársaságok pénzügyi eredményében, erre szolgáltatott tökéletes példát az első negyedévben a két hónapja vezérigazgató nélkül működő Air France-KLM.
A holdingnak az év első három hónapjában 75 millió eurós kára származott a sztrájkhelyzetből, amire csak rátettek egy lapáttal a Nyugat-Európa teljes légiforgalmát megzavaró francia légi irányítói sztrájkok.
Ez utóbbi ellen, mint azt korábban megírtuk, az ír fapados is kézzel-lábbal tiltakozik, egyenesen az európai bizottsághoz fordulva.
A cég tavaly decemberben éppen azért ismerte el a dolgozói érdekképviseleteket, és ült velük tárgyalóasztalhoz, hogy elkerülje a munkabeszüntetési akciókat.
Ez azonban az utóbbi időben egyre kevésbé sikerül, a július 12-i akciót sem sikerült megvétózni, hiába hívta a Ryanair vezetése tárgyalni a FORSA képviselőit, azok hajthatatlanok voltak.
Februárban a cég még azt hangoztatta, a döntés elsősorban nem pénzügyi téren ártó hatású, hanem egyszerűen negatív képest fest róluk.