Start-up repülőgépgyártó kötött szerződést az USA hadseregével egy mérsékelt hangrobbanást generáló utasszállító fejlesztésére, amely a jövőben akár elnöki különgép is lehet.
Az Egyesült Államok hadseregénél az elnök szállításáért felelős igazgatóság és a légierő kutatás-fejlesztési részlege nemrég szerződést kötött az Exosonic nevű start-up vállalkozással. A cél magas rangú kormányzati személyek szállítására alkalmas, szuperszonikus gép kifejlesztése – írta meg a China Travel News.
A szerződés értékét egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de minden bizonnyal több millió dollárról van szó. A tervek a cég Mach 1,8 sebességre képes, 70 személyes kereskedelmi utasszállító projektjén alapulnak.
Bár kevés a nyilvános konkrétum, az biztos, hogy a leendő gép hasonló technológiát alkalmaz majd, mint a NASA X-59 kísérleti gépe.
Ennek lényege, hogy bár a hangrobbanást nem lehet kiküszöbölni, hatásai elviselhető mértékűre csökkenthetők, ezzel a földfelszínen lévő hatás, a zajterhelés is kellően mérsékelt.
A fejlesztők reményei szerint ezzel meg lehet győzni a szabályozó szervezeteket, hogy a Concorde-dal ellentétben ne csak tengerek és óceánok, hanem szárazföld felett is engedélyezzék a szuperszonikus utazást, így szélesebb körben lehetne használni a típust.
Bár ez az Exosonic első önálló fejlesztése, a csapat korábban már részt vett több katonai gép, köztük a YF-22 kísérleti vadászgép, az F-35 Lightning II, és a Rockwell B-1B megalkotásában is, így nagy tapasztalattal rendelkeznek a hangsebesség feletti repülésben.
Emiatt nem is tervez a Boom Technology gépéhez hasonló sebességgel repülni képes típust, helyette inkább a kapacitásra és a rentábilis üzemeltethetőségre koncentrál az Exosonic. Legfeljebb hetven utassal reményeik szerint a hagyományos gépekhez képest felére tudják csökkenteni az utazási időt, személyenként egy üzleti osztályú jegy áráért.