A francia pénzügyminiszter tárgyalásokat folytat az egyesült államokbeli kollégájával arról, hogy az Irán ellen újra bevezetett szankciók ellenére még néhány ATR-72-es repülőgépet átadhasson a gyártó az Iran Air számára.
Miután az USA a maga részéről felmondta a nagyhatalmak és Irán között megkötött békemegállapodást, és e nyáron visszavezeti a gazdasági szankciókat az ország ellen, az Egyesült Államokból származó részegységek miatt nem csak a Boeing, hanem az Airbus nagy megrendelése, illetve az ATR húsz gépes szerződése is reménytelenné vált.
Most azonban utóbbi cég számára kedvező kilátásokról számolt be a francia média az aero.de cikke szerint.
A francia pénzügyminiszter, Bruno Le Maire közölte, hogy tárgyalásokat folytat USA-beli kollégájával, Steve Mnuchinnal, a témák között van az Iran Air számára már átadott nyolc ATR 72 után még ugyanennyi példány engedélyezése is.
Az iráni légitársaságok végletesen elöregedett flottáinak felfrissítésére többek közt az Iran Air is jelentős beszerzésre készült, az Airbustól átvett néhány új repülőgépet, és a húsz ATR 72 közül is szolgálatba állt már több példány. A Boeing még egyetlen gyártmányát sem szállította le Iránnak.
Amikor tavasszal kiderült, hogy minden bizonnyal elbúcsúzhatnak a jelentős megrendelésüktől, a Boeing és az Airbus is sajnálatát fejezte ki, hozzátéve, hogy bár érzékenyen érinti őket, a teljes üzletüket tekintve nem olyan számottevő mennyiségről van szó.
Ugyanakkor mind a Boeingnek – a 777-esek generációváltása és a gyártósor átállítása miatt például -, mind az Airbusnak – az A330neo kevés megrendelését tekintve – jól jött volna az iráni üzlet.
Az ATR-nél azonban az éves termelés mintegy negyede volna a húsz repülőgép, így az olasz-francia cégnek nagyon fontos volna a teljesítése.