Lánctalpas katonai járművek segítségével vontatták vissza a futópályára az orosz Volga-Dnepr légitársaság Antonov An-124 Ruszlán repülőgépét, amely november 13-án, az egyik hajtómű robbanásszerű szétesését követően hajtott végre kényszerleszállást és futott túl Novoszibirszkben.

Amint korábban megírtuk, a repülőgép kapitánya egy interjúban azt nyilatkozta, hogy az elemelkedést követően, közvetlenül a futóművek behúzása után, de még a felszálláshoz kiengedett fékszárnybeállításnál, 300 méteres (1000 láb) magasságban a 2-es számú hajtómű felrobbant.

A szétrepülő törmelék sérülést okozott a repülőgép elektromos kábeleiben, a fedélzeten megszűnt az áramellátás, minden elektromos rendszer és műszer leállt.

Működésképtelenné vált a rádió, a fékrendszer és a sugárfordító is. A pilóták nem tudtak kapcsolatba lépni a légiforgalmi irányítással sem. Mindezek ellenére a repülőgép irányítható maradt, és a személyzet az alacsony magasság és sebesség ellenére, ahogy a videókon is látható, szűk fordulókkal is be tudott helyezkedni a kényszerleszálláshoz a 25-ös jelű futópályára.

A repülőgép végül biztonságosan földet ért, de a túlfutás elkerülhetetlen volt a fékek, áramlásrontó lapok és a sugárfordító működésképtelensége miatt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság 2020. november 27-én bejelentette, hogy a baleset okainak kivizsgálásáig, de egyelőre határozatlan ideig leállítja az An-124-100 és -150 típusú gépeinek üzemeltetését.

A közlemény szerint a Volga-Dnepr mindent megtesz annak érdekében, hogy a szerződésben vállalt fuvarokat teljesítse, és a repülőgépeket mihamarabb újra forgalomba állítsa. A november 13-i balesetkor a cég összesen 12 Ruslant birtokolt, amelyből három példány egy ideje letárolva állt.

További részletek, fotók és videók a balestről cikkünkben:

Balesetet szenvedett a Volga-Dnepr Antonov An-124 Ruszlánja Novoszibirszkben