Sikerrel zárta a két nagy repülőgépgyártó a Paris Air Show üzletkötések szempontjából fontos első négy napját. A párharcból a Boeing került ki győztesen, sikeres volt a MAX 10 bejelentése, melyre 16 ügyfél részéről 361 darabra mutatkozott kereslet. A Boeingnek majdnem háromszor annyi szélestörzsűt sikerült eladni, mint európai riválisának. A lízingcégek és légitársaságok listaárakon számolva összesen 114,5 milliárd dollár értékben kötöttek szerződéseket a két nagy gyártóval.
A Boeing összesen 571 repülőgépre szerzett kötelező érvényű megrendelést, vagy szándéknyilatkozatot, melyből igen magas szám, 240 darab volt a konverzió, illetve a meg nem nevezett ügyfelek kilétének bejelentése.
A konverziók, azaz korábbi megrendelések másik (nagyobb) típusra történő cseréjének nagy része a show első napján bejelentett Boeing 737 MAX 10 változatot érintette.
Az amerikai gyártó több ügyfele is a legnagyobb befogadóképességű MAX 10-re cserélte korábbi MAX 8, vagy MAX 9 variánsokra szóló rendelését.
A Boeing listaárakon számolva 74,8 milliárd amerikai dollár értékben adott el repülőgépeket Párizsban, ez az új kötelező érvényű megrendelések és szándéknyilatkozatok értékének összege, a konverziók nem szerepelnek benne. A Boeing Párizsban bebizonyította, hogy van létjogosultsága a 230 székes MAX 10 típusnak, az amerikai gyártó ezzel pedig időt nyert, hogy a 2020-as évtized közepéig kifejlessze az új közepes méretű, úgynevezett NMA géptípusát, melyet a legtöbben 797-esként emlegetnek és a 757-esek utódja lehet.
Az Airbus 326 repülőgépről kötött üzletet Párizsban listaárakon 39,7 milliárd dollár értékben, melyből 144 darab a kötelező érvényű megrendelés 18,5 milliárd dollár, 182 pedig szándéknyilatkozat 21,2 milliárd dollár értékben.
A Boeing 56 szélestörzsű repülőgépet értékesített, míg az Airbus mindössze 20 darabot. A szélestörzsű megrendelések közül egy sem szólt a négyhajtóműves óriásgépekre, a Boeing 747-esre, vagy az Airbus A380plusra. Utóbbi típusváltozatot az európai gyártó a show előestéjén jelentette be.
A szélestörzsű repülőgépek közül leginkább a Dreamlinerek fogytak, de a Boeieng értékesített 777 cargo repülőgépeket is, az Airbus pedig néhány A350-es és A330-as megrendelésnek örülhetett.
A keskenytörzsű üzletkötések terén szintén Boeing fölény mutatkozott a 737-es család változataiból 361, az A320 család típusaiból 306 darabra kötöttek a gyártók megállapodásokat. Mindkét gyártónál nagy többségében az új generációs hajtóművekkel felszerelt MAX és NEO változatok voltak kelendőbbek, de a rövid és középtávú flottabővítésben érdekelt cégek – köztük a Wizz Air is – rendeltek a korábbi hajtóművekkel felszerelt 737 NG és A320ceo sorozatból is.
Az Airbus összegzésében azt is hangsúlyozta, hogy
iparági rekordot ért el a teljesítendő megrendeléseik száma (backlog), több mint 6 800 darab repülőgép legyártására rendelkeznek szerződéssel,
ezért a következő időszakban az európai gyártó az átadásokra és a gyártósorok (A320neo család, A350, A330neo) teljesítményének felpörgetésére fókuszál.
Paris Air Show 2. nap: Hatalmas Boeing fölény a show második napján is
Paris Air Show 1. nap: Egymásnak adták a kilincset a vevők a Boeingnél
Kérdések és válaszok a tervezett közepes méretű repülőgépről
Jön az új Airspace kabinbelső az A320-családnál is
Megépíti a 737 MAX 10-et a Boeing
Továbbfejleszti óriástípusát az Airbus, jön az A380plus
A show negyedik napján is a Boeing regisztrált több megrendelést
125 darab Boeing 737 MAX 8 repülőgép megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot az amerikai gyártó egy meg nem nevezett ügyféllel. A listaárakon több mint 14 milliárd dollár értékű megállapodás további 50 darab repülőgépre biztosít vételi jogot a titokzatos ügyfél számára.
Tizenöt darab 737 MAX 10-et rendelt az AerCap, a lízingcég korábbi MAX-megrendelést konvertálta az új nagyobb befogadóképességű típusra. Az AerCap összesen 100 darab MAX-re rendelkezik szerződéssel, a cég a show előző napjain 30 darab 787-9 Dreamliner megrendelését is bejelentette.
Húsz darab 737 MAX megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot a kínai Ruili Airlines, a 2,2 milliárd dollár értékű megrendelés annak véglegesítésekor jelenik meg a Boeing könyveiben.
Három darab Boeing 737-800 NG repülőgép megrendelését jelentette be az amerikai gyártó és a Tassili Airlines, a megrendelés nem új, de a vevőt csak most nevezték meg.
Az AirAsia 14 darab A320ceo repülőgép megrendeléséről állapodott meg az Airbusszal annak érdekében, hogy a járathálózatán tapasztalt vártnál nagyobb rövidtávú forgalom bővüléshez megfelelő kapacitást tudjon biztosítani. Az üzletet még jóvá kell hagynia a cég igazgatótanácsának. Ezzel a megrendeléssel együtt az AirAsia-nak már 592 darab A320-családba tartozó gépre van rendelése. A cégcsoport légitársaságainak flottájában jelenleg 171 A320ceo és 8 A320neo repül.
Az iráni, belföldi járatokat teljesítő Zagros Airlines 20 darab A320neo és 8 darab A330neo megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot az európai gyártóval. A cég jelenleg 11 darab A320ceo gépet üzemeltet. A szintén iráni Iran Airtour Airlines pedig negyvenöt A320neo repülőgép megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot.
A Tibet Financial Leasing cég húsz darab A321neo megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot.
A kisebb gyártók a negyedik napon nem kötöttek egyetlen megállapodást sem, a Bombardier nem adott el CSeriest Párizsban.