Tavasszal szoftverfrissítés érkezik a Pratt&Whittney áttételes hajtóművének Airbus A220-asokon alkalmazott verziójára, a módosítás egyelőre hatósági jóváhagyás alatt van.

A Reuters hírügynökség a Pratt anyavállalatától, a United Technolgies-tól úgy értesült, hogy a gyártó április környékén tervezi kiadni a módosítást, amellyel várhatóan megoldódnak az anyagfáradásos problémák.

Mint ismert, tavaly augusztusban, szeptemberben és október elején is meghibásodott az egyik hajtómű a Swiss különböző A220-as repülőgépein, az erőforrásokat repülés közben le kellett állítani, és a járatok kényszerleszállást hajtottak végre.

Graham Webb, a Pratt kereskedelmi hajtóműveiért felelős alelnöke azt mondta, a szoftverfrissítéssel mindent automatizálni tudnak, és így jelentősen csökkenteni tudják azokat az ellenőrző folyamatokat, amelyeken ma még végig kell menniük.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Egy tavalyi amerikai vizsgálat azt valószínűsítette, hogy egy korábbi szoftverfrissítés miatt az új verzió úgy vezérli a hajtómű részegységeit, hogy az nem várt és a hajtóműben kárt okozó vibrációt idéz elő, ez pedig korai anyagfáradáshoz, így alkatrészek töréséhez vezethet.

A típust a hatóságok nem parancsolták a földre, ugyanakkor az Airbus és a Pratt azt javasolta a pilótáknak, hogy a hajtóművek teljesítményét ne állítsák 95 százalék fölé 290-es repülési szint (nagyjából 8800 méter) fölött.

Ezzel kapcsolatban Webb úgy fogalmazott: nagyon különös, és rendkívül összetett problémáról van szó, amely nagy sebességnél és nagy magasságon fordul elő.

Ezt a teljesítmény-beállítást, ezen a magasságon a típus üzemeltetői közül eddig egyedül a Swiss használta, a Reuters forrásai szerint ez magyarázatot adhat arra, hogy miért a svájci légitársaság gépei érintettek elsősorban.

Az esetek azért is érdekesek, mert mindhárom ugyanazon az útvonalon (Genf-London City) történt.

Christian Scherer, az Airbus kereskedelmi vezetője az Air Canada első A220-asának átadásakor azt mondta, tudják, hogy mindig gyorsabb és jobb megoldást akarnak a Prattből kicsikarni, de folytatják ezt a nyomásgyakorlást.