Tavasszal szoftverfrissítés érkezik a Pratt&Whittney áttételes hajtóművének Airbus A220-asokon alkalmazott verziójára, a módosítás egyelőre hatósági jóváhagyás alatt van.
A Reuters hírügynökség a Pratt anyavállalatától, a United Technolgies-tól úgy értesült, hogy a gyártó április környékén tervezi kiadni a módosítást, amellyel várhatóan megoldódnak az anyagfáradásos problémák.
Mint ismert, tavaly augusztusban, szeptemberben és október elején is meghibásodott az egyik hajtómű a Swiss különböző A220-as repülőgépein, az erőforrásokat repülés közben le kellett állítani, és a járatok kényszerleszállást hajtottak végre.
Graham Webb, a Pratt kereskedelmi hajtóműveiért felelős alelnöke azt mondta, a szoftverfrissítéssel mindent automatizálni tudnak, és így jelentősen csökkenteni tudják azokat az ellenőrző folyamatokat, amelyeken ma még végig kell menniük.
Egy tavalyi amerikai vizsgálat azt valószínűsítette, hogy egy korábbi szoftverfrissítés miatt az új verzió úgy vezérli a hajtómű részegységeit, hogy az nem várt és a hajtóműben kárt okozó vibrációt idéz elő, ez pedig korai anyagfáradáshoz, így alkatrészek töréséhez vezethet.
A típust a hatóságok nem parancsolták a földre, ugyanakkor az Airbus és a Pratt azt javasolta a pilótáknak, hogy a hajtóművek teljesítményét ne állítsák 95 százalék fölé 290-es repülési szint (nagyjából 8800 méter) fölött.
Ezzel kapcsolatban Webb úgy fogalmazott: nagyon különös, és rendkívül összetett problémáról van szó, amely nagy sebességnél és nagy magasságon fordul elő.
Ezt a teljesítmény-beállítást, ezen a magasságon a típus üzemeltetői közül eddig egyedül a Swiss használta, a Reuters forrásai szerint ez magyarázatot adhat arra, hogy miért a svájci légitársaság gépei érintettek elsősorban.
Az esetek azért is érdekesek, mert mindhárom ugyanazon az útvonalon (Genf-London City) történt.
Christian Scherer, az Airbus kereskedelmi vezetője az Air Canada első A220-asának átadásakor azt mondta, tudják, hogy mindig gyorsabb és jobb megoldást akarnak a Prattből kicsikarni, de folytatják ezt a nyomásgyakorlást.