Bevezeti a szigorú karanténszabályokat az Egyesült Királyság az érkezőknek, de például a mezőgazdasági idénymunkások kivételt képeznek. A Ryanair hírek szerint feketelistázással fenyegeti azokat, akik a bankjukon keresztül igénylik vissza a jegyek árát. Megállapodott a dolgozók többségével a LOT a bércsökkentésről, míg a Lufthansát 5 milliárd euró értékű megrendelt Airbus átvételére kötelezné német kormány az állami segélyért cserébe. Az Egyesült Államokban eközben a jelek szerint növekszik az igény a repülésre.

A BBC jelentése szerint Priti Patel belügyminiszter sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy az Egyesült Királyságba érkezőknek június 8-tól 14 napos kötelező karanténba kell vonulniuk, és ennek helyszínéről tájékoztatni kell a kormányzatot.

Aki megszegi a karantént, azt 1000 fontra bírságolják, a hatóságok szúrópróbaszerűen fogják ellenőrizni az otthon tartózkodást.

Forrás: Heathrow Airport

A karanténkötelezettség alól kivételt képeznek a kamionsofőrök, a mezőgazdasági idénymunkások és a koronavírusos betegeket gondozó egészségügyi dolgozók, valamint az Írországból, a Man-szigetről és a Csatorna-szigetekről érkezők.

Ha valakinek nincs hol töltenie a 14 napot, akkor őt a kormányzat által kialakított befogadóhelyeken szállásolják el.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az eddig csak ötletként felmerült karantén ellen a légiközlekedési szektor több szereplője is felemelte már a szavát, Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója és a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) sem támogatta az elképzelést.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

A brit Mirror online verziója számolt be arról, hogy a Ryanair feketelistázással fenyegette meg több utasát is.

A lap szerint többen úgynevezett banki visszaterheléssel igyekeznek hozzájutni azon Ryanair-jegyek árához, amelyet nem tudtak leutazni, de nem térítette vissza pénzben a cég.

Ilyenkor a bankkártya-tulajdonos a pénzintézeténél kezdeményezi a tranzakció visszavonását. A hír szerint viszont a légitársaság arról tájékoztatta az utasokat, hogy ez szerinte csalás, és örökre kitilthatja a járataik fedélzetéről azokat, akik ilyennel próbálkoznak.

A Mirror szerint azért választják többen ezt a módszert, mert a jegy árának visszafizetése helyett kupont ad a légitársaság, amely azonban csak egy év múlva váltható készpénzre.

A LOT második, SP-LSB lajstromú Boeing 787-9-ese Varsóban. (Fotó: LOT Polish Airlines)

A LOT megállapodott a pilóták és légiutas-kísérők többségével a csökkentett fizetésekről.

A Reuters jelentése szerint 1700 légiutas-kísérőből 1200, a 900 pilótából pedig 600 írta alá a megállapodást, amelynek értelmében a következő három évben csökkentett fizetésért fognak dolgozni. A légiutas-kísérőknél ez havi 600-800 USA-dollárnak, a pilótáknál 1300-1700-nak megfelelő keresetet jelent. A LOT-ot tulajdonló állami holding tájékoztatása szerint a fizetés a járatok újraindításával emelkedhet.

Fotó: Lufthansa

Az elmúlt napokban mi is beszámoltunk arról, hogy közel van a megállapodás a Lufthansa és a német szövetségi kormány között a légitársaságnak juttatandó állami segélyről. A Handelsblatt szerint azonban az utolsó pillanatban megakadtak a tárgyalások.

A 9 milliárdos mentőövért cserébe ugyanis a Merkel-kormány végül elvárná, hogy a Lufthansa minden megrendelt Airbus-repülőgépét átvegye.

Ez két év alatt mintegy 5 milliárd eurójába kerülne a német légitársasági csoportnak.

Fotó: AIRportal.hu

Indiában a légiközlekedést teljesen leállították a járvány miatt, de május 25-től a belföldi járatok újra elindulhatnak, közel 400 útvonalon. A Hindustan Times azt írta, rendeletben szabták meg a jegyek árát.

A megtett út alapján hét kategóriát állított fel az indiai kormány, és minden kategóriában ársávot jelöltek ki.

A legrövidebb járatokon a legolcsóbb jegy USA-dollára számolva 26, a legdrágább 78 dollár lehet, míg a leghosszabb belföldi járatokra legalább 85, de legfeljebb 244 dollárért lehet jegyet értékesíteni.

Fotó: American Airlines

A CNN arról számolt be, hogy az Egyesült Államokban egyre emelkedik az igény a légi utazás iránt.

Az Airlines for America lobbiszervezettől származó adatok szerint a járatok 8,5 százalékán 70 százalékos, vagy annál nagyobb kihasználtságot regisztráltak.

Ez azt jelenti, hogy minden nap 5600 járatból nagyjából 500 olyan van, ahol az adott repülőgépen az utasok aránya eléri, vagy átlépi ezt a határt. Ez azért fontos, mert átlagosan 70 százalék körüli számot kell elérni egy járaton ahhoz, hogy veszteség nélkül üzemeljen.

A korábban megszokottnak számító, 80-90 százalékos, vagy annál nagyobb kihasználtságot a járatok 3,7 százaléka éri el.

Az Aero.de eközben arról számolt be, hogy a Turkish Airlines meghosszabbította a kényszerleállás időtartamát. A legutóbbi információk szerint a török állami légitársaság belföldi járatai június 4-ig, a nemzetköziek pedig június 10-ig nem szállnak fel.

Forrás: Airbus