Több Budapest és New York JFK, valamint Chicago között közlekedő, transzatlanti járatát törli a LOT lengyel légitársaság november végén, és december első felében, jelezte lapunknak több, az érintett járatokra foglalással rendelkező olvasónk. 

Fotó: AIRportal.hu

A légitársaság foglalási rendszeréből eltűntek a november 26-án, hétfőn New York JFK-re, valamint 27-én, kedden Chicago-ba, és onnan visszafelé közlekedő járatok.

A LOT weboldalán szereplő adatok szerint ugyancsak lezárták a foglalási lehetőséget a december 2, 3, 9 és 10-én New Yorkba induló járatokra, valamint a december 4-én, és 11-én Chicago-ba, és a felsorolt napokon Budapestre, vissza közlekedő gépekre.

Amennyiben a foglalási rendszer adatai helytállóak, összesen nyolc járatpár, azaz 16 járat marad ki a következő három hétben.

A légitársaság weboldala szerint a december 6-án és 7-én New Yorkba, valamint a 8-án Chicago-ba és az onnan visszafelé közlekedő járatokat a LOT Boeing 787-8 Dreamlinere repüli a Rolls-Royce hajtómű problémák miatt bérelt EuroAtlantic Boeing 767-300-as gépek helyett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezek alapján arra lehet következtetni, hogy a LOT által személyzettel együtt bérelt (wet lease) EuroAtlantic Boeing 767-300-as – akár karbantartás, akár más okból történő – kiesése, vagy a gép a LOT hálózatban más járatokra történő áthelyezése miatt kellett törölni a Budapestről közlekedő transzatlanti járatokat.

Az AIRportal.hu a járatok törlésével kapcsolatban megkereste a légitársaság budapesti képviseletét és sajtó osztályát, a cég egy rövid angol nyelvű közleményt juttatott el lapunk részére:

A LOT úgy döntött, hogy kis mértékben csökkenti a kapacitást a New York és Chicago járatokon a gyengébb forgalmú téli időszakban, amely jelentős keresletcsökkenést mutat az utasok részéről a légiközlekedési iparágban. A döntést a Rolls-Royce Trent 1000 típusú hajtóművek problémái miatt kellett meghozni, melynek következtében a LOT három Dreamliner repülőgépe ideiglenesen nem repülőképes. A döntés meghozatalakor a LOT azt tartotta szem előtt, hogy a lehető legkisebb legyen a kiesés mértéke és fenntartható legyen a járathálózat üzemelése. A változásokról az összes érintett utast előre tájékoztatta a légitársaság és a lehető leghamarabb közlekedő járatra átfoglalta az utasokat” – írta közleményében a LOT.

Forrás: LOT

A LOT panaszkezelését és a „leharcolt” cseregépeket kifogásolják a magyar utasok

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

Az elmúlt időszakban olvasóinktól több levelet is kaptunk, melyben az utasok a LOT panaszkezelési gyakorlatát kifogásolják.

A Dreamlinerek hajtóműproblémái miatt ugyanis a légitársaság augusztus elejétől bérelt repülőgépekkel teljesíti Budapestről induló transzatlanti járatait.

Augusztus 4-től egy hónapig a spanyol Air Europa Airbus A330-200-asa, majd azt követően a portugál EuroAtlantictól bérelt öregecske Boeing 767-300-as repüli a Budapest – New York és – Chicago útvonalakat.

A bérelt repülőgépek fedélzeti berendezése más, mint a LOT Dreamlinereié, nincs Premium Economy osztály. Ezek miatt többek előre befizetett, feláras helyfoglalása eltűnt, a légitársaság pedig nem hajlandó visszatéríteni a díjat, vagy más módon kompenzálni az utast. Egy olvasónk arra is felhívta a figyelmet, hogy szeptember közepén benyújtott panaszára, és azóta több telefonhívására két hónap elteltével sem kapott érdemi választ a légitársaságtól.

Több utas fejezte ki elégedetlenségét azzal kapcsolatban, hogy ők a LOT új generációs Dreamliner repülőgépére foglaltak repülőjegyet, ehelyett pedig egy több mint 17 éves,  egyes vélemények szerint „leharcolt” fedélzetű, „charter-székezésű” repülőgéppel kellett utazniuk.

A légitársaság foglalási rendszerében jelenleg fellelhető adatok szerint a Budapestről teljesített transzatlanti járatokon idén év végéig repül a portugál EuroAtlantictól bérelt Boeing 767-300-as. Ha minden igaz, és nem húzódik még tovább a hajtómű-mizéria,
2019. január 1-től tér vissza a LOT Boeing 787-8 Dreamliner típusú repülőgépe Budapestre.

Törölték a járatod, vagy hasonló problémákkal szembesültél az elmúlt időszakban? Írd meg nekünk emailben, Facebook üzenetben, vagy kommentben a tapasztalataidat!