Az európai gyártó a legfrissebb 20 éves előrejelzésében 42 430 új repülőgépre lát igényt, a kereslet az utasszállítóknál a keskenytörzsű típusok irányába mozdulhat el.

Az Airbus közzétette idei, a következő 20 évre szóló globális piaci előrejelzését. A több mint 100 utas vagy több mint 10 tonna áru szállítására képes flotta világszerte a jelenlegi 24 260 darabnak mintegy kétszeresére, 48 230-ra növekszik 2043-ra. Ez az európai gyártó tavalyi becslését 1670 példánnyal haladja meg.

Ami az újonnan gyártott gépeket érinti, míg tavaly 40 850 utas- és áruszállító repülőgépre prognosztizált piaci igényt világszerte 2043-ig, a cég legfrissebb prognózisa szerint a következő 20 évben 4 százalékkal több, 42 430 darabra mutatkozik majd kereslet, amelyből 41 490 lesz utasszállító.

Az előrejelzés úgy szól, hogy tavalyhoz képest a kereslet a keskenytörzsű típusok irányába mozdulhat el, immár a teljes piacon belül 80 százalék feletti lesz (33 510 példány) az egyfolyosós típusok iránt mutatkozó igény, míg a szélestörzsű gépek a kereslet 19 százalékát (7980 példány) adhatják.

Forrás: Airbus

A teljes kereslet 43,5 százaléka (18 460) szolgálja majd a régebbi példányok cseréjét, 56,5 százalék (23 970) pedig a flottabővítési igényeket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A cargo-gépek szegmensében az Airbus 940 új és 1530 utasszállítóból átalakított példányra lát igényt a következő 20 évben.

Ezek 54 százaléka a régebbiek cseréjét szolgálhatja (tavaly ez a szám 50,5% volt), azaz tavalyihoz képest kisebb flottabbővüléssel számol a gyártó ebben a szegmensben.

A teljes 2470 darabos kereslet némileg mérséklődött a tavalyi 2510-es számhoz képest, ugyanakkor a légitársaságok magasabb arányban tartják forgalomban a régebbi gépeiket a tavaly vártnál, így 2043-ra a világ áruszállító flottája a jelenlegi 2200-ról 3360-ra nőhet.

A cargo-gépek piacán a kereslet a nagyobb, 80 tonna vagy afeletti teher szállítására képes típusok irányába mozdul el a kisebb, 10-40 tonna közötti teherbírású típusok rovására.

A gyártó a Közel-Keleten és Ázsiában látja a legerősebb növekedést a légiközlekedésben, azon belül pedig India és Kína vezeti majd a bővülést.