Törölte hat darab Airbus A380-as óriásgépre szóló megrendelését a Virgin Atlantic – derült ki az Airbus nyilvántartásából.
A brit Virgin Atlantic még 2001-ben, az első között rendelt meg hat darabot az Airbus kétszintes óriástípusából, melyekhez a Rolls-Royce Trent 900-as hajtóműveit választotta a légitársaság.
Az első példányt az eredeti megállapodás szerint 2006-ban vette volna át a Virgin Atlantic, de azt több alkalommal későbbre halasztották.
A légitársaság most megerősítette, hogy
törölte a hat darab A380-asra szóló megrendelést
– a Flightglobal szerint.
Amint arról korábban beszámoltunk, 2018-ban 12 darabot, 2019-ben nyolcat gyárt majd az Airbus a típusból. A gyártósort és a beszállítói láncot azonban 2020-tól évi hat darab repülőgép gyártására állítják át, ipari és pénzügyi szempontból is ez a minimum.
Az Airbus az A380 gyártás csökkentése és az A400M problémái miatt a napokban 3.700 fős átszervezés-leépítés előkészítését kezdte meg, ezt a napokban hivatalosan is megerősítették.
Inkább a kisebb, új generációs szélestörzsűek kellenek a Virgin Atlantic-nek
A légitársaság az elmúlt időszakban inkább az új generációs, kompozit szélestörzsű repülőgépekből vásárolt, flottájában már repülnek a Boeing 787 Dreamlinerek és 2019-től érkeznek a flottába az A350-1000-esek.
A Virgin Atlantic a 2016 nyarán megrendezett Farnborough Airshow-n tizenkét darab Airbus A350-1000 típusú új generációs szélestörzsű repülőgép megvásárlásról állapodott meg az európai gyártóval.
A légitársaság a Flightgloballal azt is közölte, hogy tárgyalnak az Airbusszal további A350-1000-esek beszerzéséről.