A ferihegyi cargo-forgalom további növekedésre számít a Budapest Airport a nyári időszakban beinduló közvetlen amerikai járatoknak köszönhetően – erről René Droese a Budapest Airport ingatlangazdálkodási és cargo divíziójának vezetője beszélt az Air Cargo Weeknek.
A repülőtér üzemeltető a légitársaságok által kínált belly-cargo kapcitás (azaz az utasszállító járatok rakterében kínált cargo kapacitás) további növekedésre számít.
Az észak-amerikai kontinens irányába a LOT (New York – heti 4 és Chicago – heti 2) és az American Airlines (Philadelphia – heti 7) transzatlanti járatainak elindulása jelentősen növeli a felkínált kapacitást.
Továbbá a Qatar Airways augusztustól történő szélestörzsű típusra váltása is tovább bővíti – az első sorban keleti irányba – kínált belly-cargo kapacitást (a légitársaság dedikált cargo járatai mellett).
Az igazgató kiemelte, hogy a reptérüzemeltető fejlesztési programjának köszönhetően a Budapest Airport le tudja fedni a teljes „cargo catchment zónát” (ahova/ahonnan a légi úton szállított áru elosztása és közúti továbbítása lehetséges és releváns) Csehországtól Ukrajnáig, illetve Lengyelországtól Bulgáriáig. Ezeken a területeken pedig a légiáru-szállítás szempontjából fontos ipari termelés kiugró növekedést mutat.
A budapesti repülőtér cargo-forgalmát segíti az internetes kereskedelem növekedése is, ennek kapcsán az igazgató megemlítette a kínai STO Express és EKOL cégekkel tavaly novemberben megkötött egyezményt, miszerint a Kínából a régióba légi úton érkező áruk preferált elosztóközpontja Budapest lesz.
Amint arról korábban beszámoltunk, a Budapest Airport 127 145 tonna árut kezelt 2017-ben, mely 13,4%-os növekedést jelent az előző évhez viszonyítva. A Budapest Airport tavaly két új repülőtéri árukicserélő központot adott át a DHL és TNT expressz cégeknek, ezek területe összesen 16 ezer négyzetméter.
A Budapest Airport 2019 második negyedévében tervezi a Cargo City nevű 20 ezer négyzetméteres új cargo-központ átadását, melynek köszönhetően éves szinten 250 000 tonnára bővül a repülőtér névleges cargo-kapacitása.