A következő év végére az Airbus az eddig hivatalosan bejelentettnél is nagyobb mértékben szeretné felpörgetni az A320-as típuscsalád gyártási rátáját.
A Reuters értesülései alapján ezzel 2022-ben havi 53-ra emelkedne az egy hónapban elkészülő példányok száma.
A tervezetről a hírforrások szerint már tájékoztatta az európai gyártó a főbb beszállítókat, akiket arra kért, hogy készüljenek fel egy további 18 százalékos kibocsátás-növelésre.
Mint megírtuk, a jelenlegi 40-ről idén év végére hivatalos vállalások szerint 45-re bővítené a cég a gyártási rátát, hiszen Guillame Faury vezérigazgató nemrég már utalt arra, hogy egyre több ügyfelük szeretné meggyorsítani 2023-tól a gépek átvételét. Ugyanakkor óvatosságra is intett, a sok bizonytalanság miatt.
A hírügynökség megkeresésére az Airbus érdemben nem kommentálta a mostani értesülést, annyit közölt csak, hogy 2023-2025-re várják a légiközlekedés kilábalását a koronavírus-járvány okozta válságból, de a helyzet továbbra sem kiszámítható.
A Reuters megjegyezte, hogy az idei gyártási ráta sincs még „kőbe vésve”, a beszállítókkal például még nem kötötték meg az erről szóló szerződést. A vállalkozóknak 3-18 hónap kell ahhoz, hogy az A320-as gyártásában bekövetkező módosításokat végre tudják hajtani.
Az Airbus optimizmusát a kínai és amerikai belföldi forgalom helyreállás felé mutató, fokozatos és stabil növekedése válthatja ki, mindkét országban rendelkeznek gyártási kapacitással (Tiencsinben és Mobile-ban). A szélestörzsűek iránti keresletben azonban a közeljövőben még az Airbus sem lát jelentős változást.