Októberben is nőtt az utasok száma és a kezelt áru mennyisége, emellett a vállalat több szakmai elismerést is kapott az elmúlt időszakban.
Az év első tíz hónapjában 14 679 220 utas fordult meg a fővárosi légikikötőben, ez nemcsak a tavalyi adatot haladta meg 19 százalékkal, hanem az eddigi rekordévnek számító 2019-es eredményt is, 8 százalékkal.
Az utasszám-növekedés októberben sem torpant meg, 1 620 990 főt kezeltek a repülőtéren a tizedik hónapban – olvasható az üzemeltető közleményében.
Októberben az induló utasok körében a legnépszerűbb célállomások közé tartozott London, Isztambul, Milánó és Párizs.
A kiemelkedő utasszám-növekedést a repülőtér üzemeltetője Budapest és Magyarország egyre növekvő turisztikai népszerűségével magyarázta.
A repülőtéren újabb rekordokat dönt az árumennyiség, a tavalyi évhez képest 45 százalékkal nőtt a cargo októberben, és 28 968 tonna tonnát ért el.
Figyelemreméltó az emelkedés az éves mennyiség tekintetében is: az év első tíz hónapjában 240 841 tonna árut kezeltek, 50 százalékkal többet, mint a tavalyi év azonos időszakában.
Mindeközben az „Év európai régió cargo repülőtere díjat” nyerte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Szingapúrban, a Payload Asia Awardson. Az elismerést az iparág vezető szaktekintélyeiből álló zsűri ítélete oda a légiáru-szállítás, valamint a budapesti cargo közösség együttműködésének fejlesztéséért, amellyel a magyar főváros repülőtere olyan jelentős európai légikikötőket utasított maga mögé a versenyben, mint Bécs, Brüsszel és Liége.
A díj annak a kemény munkának az elismerése, amelyet a budapesti cargo közösség végez azért, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, valamint az ott működő világszínvonalú légiárukezelő komplexum, a BUD Cargo City a régió és Ázsia cargo kapujává váljon – olvasható a közleményben.
Akadálymentességi tanúsítványt kapott a 2-es terminál
A Budapest Airport részt vesz a fogyatékkal élő és csökkent mozgásképességű emberek utazását segítő Danova Next projektben, amelynek célja, hogy az érintett utasok számára olyan megoldásokat és szolgáltatásokat dolgozzon ki, amelyeknek köszönhetően hozzáférhetőbbé válik számukra a közlekedés. A projektben a repülőtér-üzemeltetőtől független szakemberek akadálymentességi felmérést végeztek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálján, amelynek eredményeképp az épület Access4you tanúsítványt kapott.
A közlés szerint ez alátámasztja, hogy a Liszt Ferenc reptér 2-es terminálja akadálymentesen használható környezettel várja a kerekesszékeseket, az idős koruk miatt vagy egyéb okokból mozgásukban korlátozottakat és kognitív zavarral élőket, illetve segítőkutyával érkezőket, mindemellett pedig a babakocsival közlekedőket is.
A Budapest Airport számára kiemelten fontos, hogy minden utas biztonságban és kényelmesen érezze magát a repülőtéren. Ennek érdekében a repülőtér-üzemeltető a közelmúltban több, az egyenlő esélyeket támogató szolgáltatást vezetett be a repülőtéren.
Különdíjjal jutalmazták a Budapest Airport beszerzési csapatának munkáját
Fenntartható beszerzésért különdíjat nyert a Budapest Airport beszerzés csapata, amelyet október 17-én, a Beszerzői Báron vettek át a vállalat képviselői. A díj kapcsán a szervezők kiemelték: elismerésre méltó, hogy a fenntarthatóság a reptérüzemeltető beszerzési stratégiájának és tevékenységének szerves részét képezi, példát mutatva a teljes hazai üzleti szektor és a beszerzési szakma számára.
A Fenntartható beszerzésért díjat a beszerzes.hu alapította tavaly azzal a céllal, hogy elismerje azokat a vállalatokat, amelyek felismerik és hatékonyan kezelik beszerzésük és beszállítói láncaik környezeti, szociális, társadalmi és etikai kockázatait és lehetőségeit, aktívan tesznek a pozitív hatásuk növeléséért.
New Yorkban kapott díjat a Budapest Airport kommunikációs csapata
Október 8-án, New Yorkban rendezték meg a PR szakma világszinten legrangosabb versenyének díjátadóját, a PR NEWS Platinum Awards-ot. A megmérettetésen a Budapest Airport és a MediaFactory által gyártott „Szállj munkába” című tévésorozat második évada elnyerte a munkavállalói kapcsolatok kategóriájának díját. Ezzel a Budapest Airport a világ legnagyobb vállalatai között bizonyított a PR szakmai színtéren.
A rangos elismerést Valentínyi Katalin, a Budapest Airport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettese vette át Manhattanben, aki a siker kapcsán kiemelte: „Az elmúlt években rengeteget dolgoztunk a Budapest Airport reputációjának nemzetközi szintre emelésén, amelyet nemcsak a jelenlegi díj, hanem az összesen 17 nemzetközi elismerés is visszaigazol. Ez az elképesztő siker nemcsak a Budapest Airport kommunikációs csapatának, hanem a teljes repülőtéri közösségnek az érdeme, hiszen minden projekt, ami a légikikötőben zajlik rendkívül összetett, szoros együttműködést igénylő munka.”
A pályázat elkészítésében a Lounge Group támogatta a Budapest Airportot és a Media Factory-t.