Magyarország és Kína folytatja a gazdasági együttműködés fejlesztését az „Egy Övezet – Egy Út” kezdeményezés szellemében a légiszállítás területén. Ez volt a mottója a kínai Henan Tartomány Polgári Légiközlekedés Fejlesztési és Befektetési Ügynökség, a Külgazdasági és Külügyminisztérium valamint a Budapest Airport által közösen szervezett kínai-magyar gazdasági fórumnak, amit Budapesten tartottak az elmúlt napokban – közölte lapunkkal a reptérüzemeltető.
Kína ötödik legnagyobb gazdasági teljesítőképességű tartománya készen áll a légiközlekedési és teheráru szállítási kapcsolatok további fejlesztésére. Ennek alapjait fektette le az a közvetlen cargo repülőjárat, amelyet idén áprilisban indítottak el a kínai Csengcsou és Budapest között.
Azóta heti két alkalommal közlekedik a Cargolux légitársaság Boeing B747F, egyenként 100 tonna szállítási kapacitású tehergépe a Henan tartományban fekvő Csengcsou és Budapest között.
A jövőbeni fejlesztés, együttműködés és információcsere kereteit rögzítették abban a megállapodásban, amit Menczer Tamás külügyi államtitkár jelenlétében írt alá a Henan Tartomány Polgári Légiközlekedés Fejlesztési és Befektetési Ügynökség és a Budapest Airport vezetője a magyar fővárosban.
Ezt megelőzően mintegy 140 főnyi küldött és szakértő vett részt a Budapesten rendezett gazdasági fórumon. A kínai küldöttséget Jü Hung-csiu, Henan Tartomány Kínani Kommunista Párt Szervezete első titkárának a helyettese vezette. A Kína központi részén fekvő, alföldi tartomány, amely a Sárga-folyótól délre helyezkedik el, több, mint százmillió embernek ad otthont és egyben az ötödik legnagyobb gazdasági teljesítményű kínai régió. A most aláírt dokumentum újabb lökést adhat a kínai-magyar légiszállítási kapcsolatoknak.
„A magyar-kínai kapcsolatok még soha nem voltak ennyire kedvezőek, mint most. Magyarországra eddig 4,5 milliárd dollárnyi közvetlen kínai befektetés érkezett, az itt található kínai cégek pedig 15 000 magyar embernek adnak munkát.” – jelentette ki a fórumon Menczer Tamás, a KKM tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára. Emlékeztetett arra is, hogy Kína és Magyarország az idén ünnepli a diplomáciai kapcsolatok felvételének 70. évfordulóját.
„A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér ideális állomás a „Légi Selyemúton”, az Európa és Ázsia közötti kereskedelmi forgalom számára. A Henan tartományi légiközlekedés fejlesztési céggel most aláírt megállapodás fontos lépés a kínai partnerekkel folytatott együttműködésünk elmélyítésében és megerősíti Budapest, mint légi áruelosztó központ, vezető szerepét a régióban.” – hangsúlyozta az aláíráskor Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.
Arról is beszélt, hogy a Budapest Airport mintegy 15 milliárd forintot (kb. 46 millió eurót) fordított az új, BUD Cargo City nevű logisztikai központ megépítésére. A 21 000 négyzetméternyi cargo raktár és iroda, a 11 000 négyzetméternyi speditőr épület mellett 32 000 négyzetméternyi beton előteret is építenek, ahol párhuzamosan egyszerre két, egyenként 100 tonna kapacitású Boeing B747-8F típusú teherszállító óriásgépet lehet kiszolgálni. A létesítményt az év végén adják át a logisztikai cégeknek.