Az Aviancát birtokló és felfejlesztő cég alapítója, illetve a korábbi híreknek megfelelően a Lazio futballcsapat tulajdonosa is pályázik az olasz nemzeti légitársaságra.
A már sokszor, legutóbb június közepén kitolt határidő július 15-én jár le az Alitalia privatizálására, amelyre újabb pályázók akadtak – írja az aero.de portál olasz hírek alapján.
Az olasz állami vasúttársaság (Ferrovie dello Stato, FS) vezetésével, a vonatközlekedés és a nemzeti légitársaság együttműködésében gondolkodik az olasz kormányzat, a Delta Air Lines részvételével.
E két vállalat mellé keresnek még résztulajdonost, korábban kínai befektetőkkel is tárgyalt a kormány, egyes hírek szerint a China Eastern Airlines is kiszemelt jelölt (volt).
Most kiderült, hogy a Lazio futballklub tulajdonosa és elnöke, Claudio Lotito tényleg beszállt a mérkőzésbe, rajta kívül pedig a kolumbiai Avianca légitársaságot latin-amerikai holdinggá fejlesztő Germán Efromovich is bejelentkezett.
Claudio Lotito részvételéről, mint megírtuk, már korábban is szóltak hírek, és most olasz sajtóorgánumok szerint ő maga közölte: ha 300 millió USA-dollárt be kell fektetnie az Alitaliába, a Delta Air Lines pedig 100 milliót ad, világos, hogy a döntési jogoknak nála kell lenniük.
Az Avianca révén ismertté vált Germán Efromovich pedig – akivel egy kölcsönügylet miatt a United Airlines vitában áll, és igyekszik az Avianca-holdingból kigolyózni, amelyet a Synergy nevű nagyvállalatán keresztül birtokol – úgy fogalmazott a médiában: készen áll 30 százalékos részesedést vásárolni „egy új Alitaliában”. Cserébe pedig elvárja, hogy a vezetőségben ülhessenek a képviselői, és neki pedig legalábbis az elején a légitársaság vezérigazgatójának kell lennie.
Hozzátette: jelenleg arra vár, hogy betekinthessenek az Alitalia gazdálkodásába. „Csodálkoznék, ha visszautasítanának minket” – mondta bizakodóan az üzletember. Szavai szerint nem az a 200 millió USA-dollár a probléma, amit a részesedésért fizetnie kellene, hanem az, hogy az olasz kormányzat hogyan kívánja megőrizni és nyereségessé tenni az Alitaliát.
Rajtuk kívül most reagált a korábban szintén hírbe hozott Toto Group, amely Olaszországban és az USA-ban tevékenykedik főleg, javarészt megújuló energiákban érdekelt: a fizetőképességét megkérdőjelező hangokra válaszul a bevételeit és a sikereit hangsúlyozta a cég közleménye.
Mint már többször összefoglaltuk, az Etihad pénzcsapjának elzárása után csődvédelemben, állami kölcsönből működik az Alitalia, több száz millió eurós veszteségeket termel évről évre, bevételei stagnálnak, az olasz kormány pedig szeretné elkerülni, hogy a Lufthansa legyen a vevő, amely csupán jelentős átszervezés és karcsúsítás után venné át a céget.