Az Air India járata a Hongkongi Nemzetközi Repülőtér megközelítése során a szokatlannál meredekebb süllyedésbe kezdett, nagymértékben letérve ezzel az optimális siklópályáról. A manőver aktiválta a földközelségjelző-rendszert is, végül a pilótáknak csupán 200 lábbal (mintegy 60 méterrrel) a tengerszint felett sikerült stabilizálni a repülőgépet, majd átstartolni.

A repülőgép november 20-án Delhiből tartott Hongkongba. A pilóták még a megközelítés megkezdése előtt az ATIS adásban információt kaptak az ILS rendszer rendellenes működéséről, azaz a siklópálya jelének kilengéseiről.
Ezt az értesülést később a légiforgalmi irányítás is megerősítette, ezen feltételek mellett a járat engedélyt kapott a 07R pálya műszeres – ILS – megközelítésére, a hongkongi balesetkivizsgálók előzetes jelentése szerint.
A végső egyenesen a repülőgép hirtelen süllyedésbe kezdett, ezzel az optimális siklópálya alá süllyedt, amely aktiválta a 787-es földközelségjelző-rendszerének riasztását.
A személyzetnek végül 200 lábbal a tengerszint felett sikerült stabilizálni a repülőgépet, majd átstartolni, ekkor még 2,6 mérföldre (közel öt kilométerre) volt a Dreamliner a futópálya küszöbétől.
Az átstartolást követően, a második megközelítésből a repülőgép már biztonságosan leszállt.
A hongkongi balesetkivizsgálók begyűjtötték a rendelkezésre álló információkat. Jelenleg az adatok elemzése folyik, amelynek során, ha szükségessé válik, azonnali javaslatokat adnak majd ki a repülésbiztonság javítása érdekében.
