Történelme legnagyobb vesztesége felé közeledik az All Nippon Airways (ANA), ezért az átszervezés részeként létrejön egy fapados hosszútávú járatokat teljesítő leányvállalata is.
A légitársaság a Reuters jelentése szerint közel 5 milliárd USA-dollár értékű veszteségre számít a március 31-én végződő pénzügyi évben, ezért több költségcsökkentő lépést is meg kell hoznia.
Háromszáz gépes flottájából 35 példányt von ki a legnagyobb japán légitársaság, ezek közül 28 korábban távozik az eredeti tervhez képest. Emellett több száz munkavállalót a holding más cégeihez irányítanak át. További kapacitáscsökkentés is szerepel a tervek között, amelyekkel 2021-ben 1,4 milliárd dollárral csökkenti a cég a kiadásait.
A főbb változások között azonban az ANA honlapján közzétett jelentés szerint új légitársaság alapítása, és a meglévők üzleti modelljének átalakítása is szerepel.
Az ANA azzal számol, hogy az üzleti célú utazási szegmens soha nem lesz már a régi, mert átalakulnak a szokások, ugyanakkor a turizmus és a családlátogatás népszerű lesz a jövőben is.
Ennek megfelelően alakítják át a holdingot: az ANA megmarad hosszútávú járatokat üzemeltető prémium márkának, a Peach a fapados rövidtávú járatokat teljesíti, a két cég közé pedig beékelődik egy új.
Az Air Japan alapjain egy hosszútávú diszkont utazásra szakosodott céget építenek fel, amely kétosztályos Boeing 787 Dreamlinerrel teljesíthet járatokat főleg a délkelet-ázsiai és óceániai piacon.
Jelenlegi tervek szerint a cég 2022-ben kezdi meg működését.
Az ANA versenytársa, a Japan Airlines a múlt héten indította el új fapados cégének utasszállító járatait, de a Zipair Tokyo első útján mindössze ketten voltak. A 100 százalékban a Japan Airlines tulajdonában lévő, eredetileg a végül elhalasztott tokiói Olimpiai Játékok miatt létrehozott légitársaságot március elején jegyezték be.