A Liszt Ferenc reptér 2-es termináljának földi (nyilvános) oldalán mobileszközök töltésére szolgáló állomásokat helyezett el a Budapest Airport, amelynek közlése szerint a negyedévente végzett utaselégedettségi felmérés 5-ös skáláján 4,11 pontot értek el, ami 7,5 százalékkal jobb a 2019-es rekordév azonos időszakbeli eredményéhez képest, eközben viszont a forgalom visszaépülése megtorpant.

Összesen 11 új töltőállomást helyeztek ki az épület biztonsági ellenőrzés előtti oldalára az üzemeltető cég tájékoztatása alapján. Az oszlopok mindegyike 6 USB-C és 6 USB-A, valamint 3 európai szabványnak és 1 egyesült királyságbeli szabványnak megfelelő csatlakozóval, továbbá 4 indukciós töltőegységgel rendelkezik.

(Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert)

Az újonnan telepített állomásokon felül a repülőtér tranzitterületén belül továbbra is van lehetőség az eddig megszokott állomásokon az elektronikus egységek töltésére, mint például az A oldali utasmólón az összes ülőhelynél, valamint az éttermek területén a bárpultokon is.

Értékelik az utasok a folyamatos fejlesztéseket

A repülőtér üzemeltetőjének közleménye kitér arra is, hogy a negyedévente elvégzett, nemzetközileg elismert ASQ (airport service quality) felmérések eredményei sorában a 2021 utolsó negyedév minden korábbi értéket túlszárnyalt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Idén pedig az emelkedő utasszám mellett is magas pontszámon áll az utasok általános elégedettségi szintje: az ötös skálán 4,11 pontos érték 7,5 százalékkal magasabb, mint a 2019-es rekordév azonos időszakában mért eredmény. Szintén szembetűnő emelkedés látszik az említett időszakhoz képest a biztonsági személyzet kedvességének és segítőkészségének, valamint a terminálok általános tisztaságának megítélését illetően.

Kiemelkedően jóra értékelték az utasok a biztonsági ellenőrzés gördülékenységét és az itt tapasztalható rövid várakozási időt.

Ez a Budapest Airport közelmúltbeli technológiai fejlesztéseire és az időben megkezdett, járvány utáni felkészülésére vezethető vissza – teszi hozzá a közlés.

(Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert)

Az utasok már a terminálra érkezéskor információt kapnak a kihelyezett monitorokon arról, hogy az A vagy a B terminál felől számíthatnak-e rövidebb várakozási időre, illetve a modern ellenőrző berendezések azt is lehetővé teszik, hogy a kisebb elektronikai eszközök (pl. laptop, hajszárító, stb.) az ellenőrzés során a kézipoggyászokban maradhassanak.

Az eredmény különösen annak fényében kiemelkedő a közlemény szerint, hogy a koronavírus-járvány utáni első „igazi” nyár próbára tette a repülőtereket Európa-szerte, ám Budapesten a legforgalmasabb időszakokban sem kellett 10-14 percnél többet várniuk az utasoknak a biztonsági ellenőrzésre, amelynek átlagos időtartama öt perc volt.

A fentiek mellett kimagasló – a régióban a második legjobb helyezést jelentő – pontszámot kapott a wifi-szolgáltatás minősége és az elektromos eszközök töltésére szolgáló állomások elérhetősége.

Az üzemeltető közlése kiemeli, hogy egyhuzamban négy negyedéven át teljesített a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a régió legjobbjaként, lekörözve hasonló kategóriájú versenytársait, és visszaigazolva a szolgáltatási színvonal folyamatos emelkedését.

Megtorpant az utasforgalom visszatérése

Amint korábban megírtuk, az év első tíz hónapjában már több mint 10 millió utas vette igénybe a légikikötőt. A mostani közlés kitér arra is, hogy tavaly a Budapest Airport a 2019-es forgalom teljes visszaépülését 2023-ra várta, de a bevezetett extraprofit-adó további terhet rótt a légitársaságokra, ez az idei őszi és téli szezonban kapacitások törléséhez vezetett. Az infláció és a lassuló gazdaság következtében a cég felülvizsgálta korábbi előrejelzését, és a 2023-ra vonatkozó becslést 2 millió utassal csökkentette.

Ez a visszaesés nemcsak a Budapest Airportot, hanem a teljes turisztikai ágazatot érinti az üzemeltető szerint, mert több mint 100 milliárd forint potenciális bevétel kiesését generálja az iparágban.

Amint arról korábban beszámoltunk, a Budapest Airport szeptemberi szakmai rendezvényén már közölte, hogy 2023-ban 14 millió utast vár, amely a 2019-es rekordév forgalmának mintegy 86 százaléka. A reptérüzemeltető vezérigazgatójának korábbi közlése szerint 2022-ben Ukrajnából és Oroszországból összesen 600 ezer utasra számított Budapest Airport, amely a háború és a szankciók miatt csaknem teljesen elmaradt.