Noha a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma márciusban a koronavírus-járvány miatt bevezetett utazási korlátozások következtében drasztikusan csökkent, a légiáru-szállítás teljes kapacitással működik, és kulcsszerepet tölt be a gazdaság és a társadalom logisztikai ellátásában Magyarországon és a közép-kelet-európai régióban. 2020 áprilisától a Budapest Airport cargo csapata új szervezeti struktúrában biztosítja a cargo fejlesztések folyamatos megvalósítását.

Nagy erőfeszítéseket tett 2020 márciusában, a Covid-19 világjárvány okozta nehéz működési környezetben a Budapest Airport cargo csapata a légiáru-forgalom folyamatosságának biztosításáért, ennek köszönhetően, és a szoros együttműködések révén sikerült a cargo járatok számára zökkenőmentes, még a személyzetek speciális ellenőrzési és védelmi intézkedéseit is magában foglaló működési koncepciót kialakítani – olvasható a reptérüzemeltető lapunkhoz is eljuttatott közleményében.

Azóta ezek a lépések folyamatos pozitív hatást gyakorolnak, hiszen
a légiáru-forgalom márciusban 7,18 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet, az első negyedévben pedig a kezelt mennyiség 33 140 tonna volt, ami 3,13 százalékkal több 2019-hez képest.

Forrás: Budapest Airport

A növekedéshez a közlemény szerint hozzájárult az egészségügyi felszerelések és berendezések iránti erőteljes igény, amelyek nagy mennyiségben érkeznek Kínából, hogy aztán eljussanak az ország minden pontjára, ahol szükség van rájuk, illetve még a környező országokba is, kiválóan szemléltetve a budapesti repülőtér kulcsszerepét a régióban.

Március közepe óta eddig több mint 70 egészségügyi termékeket szállító cargo charter járat közlekedett Kína és Budapest között, és a menetrend szerinti légiáru járatok is szállítanak ilyen ellátmányokat. A cargo forgalom 80-85 százalékát továbbra is az általános teheráru teszi ki, de az egészségügyi felszerelések jelentősen hozzájárultak a mennyiség növekedéséhez.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Budapest Airport cargo csapata 2015 óta René Droese vezetésével, illetve a repülőtéri légiáru-szállító közösség – légitársaságok, földi kiszolgálók, speditőrök, integrátorok, értékesítő ügynökök, hatóságok, hazai és nemzetközi légiközlekedési és logisztikai szövetségek – támogatásával és együttműködésével a fejlesztések terén több nagy eredményt is elért, olvasható a tájékoztatásban.

A repülőtér cargo forgalma 60 százalékkal évente mintegy 150 000 tonnára nőtt, a járathálózat pedig több új dedikált járattal és belly cargo (a személyszállító repülőgépek rakterében szállított áru) kapcsolattal bővült, emellett több jelentős lépés is történt a még előnyösebb repülőtéri cargo környezet kialakítása érdekében.

A Budapest Airport csatlakozott a magyarországi logisztikai egyesületekhez, a magyarországi légiáru-szállító közösség pedig a Magyar Szállítmányozók Szövetségének Légi Szállítmányozási Munkabizottsága révén strukturáltabb módon folytatja munkáját.

Az elmúlt 5 év kétségkívül leglátványosabb eredménye a BUD Cargo City, a repülőtér 32 800 négyzetméteres, régóta várt, ultramodern légiáru-kezelő és -elosztó központjának, illetve a hozzá kapcsolódó, két F kategóriás Boeing 747-8F repülőgép egyidejű kiszolgálására alkalmas forgalmi előtér átadása volt, amelyek immáron teljes kapacitással üzemelnek.

A repülőtér-üzemeltető stratégiai fontosságú területként tekint a légiáru-szállításra, ami a Budapest Airport üzleti terveinek egyik stabil, hosszú távú eleme.

A cargo-fejlesztések ezért folytatódni fognak, hiszen még számos teendő van.

Többek között az üzletág digitalizálása, a speciális árutípusok, például a gyógyszeripari termékek és az élőállat-szállítás jobb kiszolgálása, a működési környezet további optimalizálása, illetve az ismert szállítók és a minősített megbízók részére program kialakítása.

Áprilistól, immáron repülőtér-fejlesztési igazgatóként René Droese az összes repülőtéri fejlesztésért felelős, így csapatával együtt ingatlan- és infrastruktúra-fejlesztőként fogja tovább támogatni a cargo üzletágat.

A szakterület maga, beleértve a Kossuth József cargo-menedzser által vezetett légitársasági értékesítést és marketinget, átkerült a Budapest Airport Kam Jandu kereskedelmi igazgató irányítása alatt tevékenykedő Üzletfejlesztési Igazgatóságához.

A cargo-üzletág jelentősége azonban változatlan, sőt tovább erősítik az értékesítés és a marketing terén létrejövő új szinergiák, illetve az üzletfejlesztési csapat gyakorlatai és technikái, amelyeknek köszönhetően 2019-ben elnyerte a Routes Europe összesített marketingdíját.

„Nagy öröm volt számomra a BUD Cargo fejlesztésén dolgozni, illetve, hogy a magyarországi légiáru-szállítási közösséggel együttműködésben sikerült a cargo-stratégiánk fejlesztési irányait beazonosítani és megvalósítani. Igazi csapatmunka eredményeképpen az első nagy mérföldkövet elértük, ezért szeretném megköszönni az összes partnerünk támogatását. Büszke vagyok a BUD Cargo City fejlesztésre, amit természetesen örömmel bővítünk majd tovább a későbbiekben. A cargo üzletág Kossuth József és Kam Jandu irányítása alatt továbbra is nagyon jó kezekben lesz” – nyilatkozta René Droese, a Budapest Airport repülőtér-fejlesztési igazgatója.

„Józseffel és csapatával tovább fogunk dolgozni a magyarországi légiáru-szállítás fejlesztésén, amelyhez René vezetésével a kollégák kiváló alapokat fektettek le az elmúlt öt évben, beleértve a Cargo City projekt megvalósítását. A továbbiakban is számítunk a magyar légiáru-szállítási közösség támogatására, és hisszük, hogy együtt a BUD Cargo számára fényes jövőt tudunk építeni” – tette hozzá Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója.