A Bécsi Turisztikai Ügynökség nemrégiben egy egyedi kampányt indított el “Unrating Vienna” néven, amelyben arra bátorítja a Bécsbe utazókat, hogy ne az internetes vélemények és értékelések alapján döntsék el, hogy mit szeretnének meglátogatni.
Szálláshelyek, éttermek, szabadidős programok, taxisofőrök, és még sorolhatnánk – manapság már mindent és mindenkit lehet értékelni a különböző online platformokon.
Az emberek egyre inkább megbíznak az idegenek véleményében, sőt, azok alapján hoznak döntéseket, emiatt egyre nehezebbé válik az, hogy egy-egy út során meglepetés vagy bármilyen új élmény érje az utazót.
A Bécsi Turisztikai Ügynökség állítása szerint az emberek 95%-a olvas el utazás előtt legalább 7 véleményt, 47%-uk azonnal szkeptikussá válik, ha valamiről csak pozitív véleményeket olvas, egy tanulmány szerint pedig a népszerű véleményezési platformon, a Yelp-en minden ötödik vélemény hamis.
A netes véleményeket nagyon könnyen lehet hamisítani, és ezt sokan ki is használják. 2017-ben nyolc hónap alatt egy olyan étterem került a legjobb londoni éttermek listájának élére, amely nem is létezett. Nemrégiben egy olaszországi férfit bebörtönöztek azért, mert hamis véleményeket írt pénzért a TripAdvisoron különböző olaszországi éttermek számára.
A kampány humorosan közelíti meg a jelenséget: a kampány plakátokon bécsi nevezetességek és éttermek képeit láthatjuk, melyek előtt egy-egy neten fellelhető negatív vélemény van megjelenítve.
A kampány célja az, hogy felhívja az utazók figyelmét arra, hogy nem kell mindent komolyan venni, amit az interneten olvashatunk, hiszen rengeteg a hamis, valóságot nem tükröző értékelés.
Az internetes vélemények elolvasása nélkül nagyobb az esélyünk arra, hogy újdonságot fedezzünk fel, meglepetés érjen városlátogatás során.