Új turbó-légcsavaros gépet tervezne az Embraer a Boeinggel közösen, amellyel az ATR-nek állítanának versenytársat, a döntéshozatali eljárás előrehaladott állapotban van – mondta John Slattery, a brazil gyártó vezetője.
A Reuters szerint egyelőre még a lehetőségeket tanulmányozzák, és vezetőségi jóváhagyás előtti szakaszban vannak. A jelenlegi tervek szerint a piacvezető, 70 üléses ATR 72-essel megegyező, vagy annál nagyobb kapacitású gép piacra dobását vizsgálják.
John Slattery a hírügynökségnek nyilatkozva azt mondta, mivel az Embraer a 150 székesnél kisebb kapacitású piacra fókuszál, ezért tökéletesen fel tudnák tölteni ezt a rést,
a típus közvetlenül a 80-120 székes E2 család alatt foglalna helyet. Az üzleti modell kidolgozása jól halad – tette hozzá.
A lehetséges hajtóműbeszállítókkal is megkezdődtek már a tárgyalások, a brazilok a General Electric és a Pratt and Whittney Canada mellett a Rolls Royce-szal is komoly tárgyalásokat folytatnak. A versenytárs ATR-ek a Pratt PW120-as szériáját használják, a Rolls Royce a Saab 2000-hez, a GE korábban több LET-hez, és a Saab 340-eshez készített erőforrást.
A projekthez azonban szükségük van a Boeing partnerségére is, mivel nulláról terveznek új gépet, és ennek költségei rendkívül magasak (a Bombardier is majdnem belefulladt a CSeries programba), így be kell várniuk a versenyjogi hatóságok jóváhagyását a közös vállalat létrehozásával kapcsolatban. Mint arról korábban beszámoltunk, a brazil és amerikai hatóság már rábólintott a két cég összebútorozására, az Európai Unió viszont további vizsgálatokat kért.
A turboprop piacon ma az Airbus és az olasz Leonardo tulajdonában álló ATR (Aerei da Trasporto Regionale) a piacvezető, és a Bombardier kiszállásával jelentős versenytárs nincs is a szegmensben, a kínaiak a Xian MA700-as típus fejlesztésével kívánnak a piacra lépni várhatóan 2022-ben.
Az Embraer legutóbb az EMB 110 Bandeirante és EMB 120 Brasiliával voltak piacon a 20-30 üléses szegmensben.