Újabb reorganizáció vár az Air Serbiára, mivel nem képes kordában tartani költségeit, és a növekvő árversenyre is reagálniuk kell.

Az EX-YU Aviation hírportál szerint a légitársaságot amellett, hogy nem tud költséghatékony lenni az állami támogatások folyamatos csökkenése is sújtja, a megoldást pedig abban látják, hogy átalakítják a cég- és jegyárstruktúrát. Ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a fapadosítás irányába mozdulnak el.

Duncan Naysmith, a cég egyik vezetője a Danas napilap szerint levelet küldött a légitársaság munkavállalóinak, hogy a jövőben az adózott nyereség elérése a kitűzött cél, és ennek érdekében új jegyárstruktúrát kell bevezetni, fel kell pörgetni a fedélzeti vásárlást, és egyéb szolgáltatokat is, hogy kiegészítő árbevételhez jusson a társaság. Emellett egyéb, nem részletezett módosítások is lesznek, hogy növelni tudják a bevételeket és hatékonyabban működjön az Air Serbia.

A cégátalakítását egy külön erre a célra felállított bizottság fogja ellenőrizni és végrehajtani. Az ő feladatuk lesz a társaság összes útvonalának, szolgáltatásának, projektjének a felülvizsgálata. Ennek fényében várható a flotta, illetve az útvonalhálózat megnyirbálása, főként a régebbi Boeingektől búcsúzhatnak el.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Air Serbia átalakítása hónapok óta a levegőben lóg, mivel 49 százalékos tulajdonosa, az Etihad már felszólította a céget erre, ahogy ezt végrehajtotta saját magát az Etihad, és ezt kérték a másik még meglévő légitársaságuktól, az Air Seychelles-től. Az Air Serbiát nagyon sürgeti az idő, ugyanis az Etihad az átalakítás utáni teljesítmény alapján dönti el, hogy a 2019 január elsején lejáró ötéves befektetési ciklus után is megtartja-e a szerb légitársaságot. Amennyiben kiszállnak, az bizonyosan az Air Serbia csődjével járna együtt. Egyelőre azonban az is szerencse, hogy az Etihad a nem túl rózsás helyzet ellenére megtartotta az Air Seribát, ahol idén várhatóan újabb leépítések lesznek annak érdekében, hogy hibrid légitársasággá váljon.