Felbontotta szerződését a gyártóval az Aerolease Aviation lízingcég, ezzel újabb ügyféltől esett el a Mitsubishi Space Jet egyébként felfüggesztett fejlesztési programja, a megmaradt rendelések kétharmada pedig egyetlen cégnél összpontosul.

Az Aerolease még 2016-ban kötelezte el magát 10 példányra az akkori nevén Mitsubishi Regional Jet (MRJ) típusból, és további ugyanennyire opciós vételi jogot is szerzett, most mindettől elállt a cég, a közlemény szerint közös megegyezéssel.

Grafika: Mitsubishi

Bár az eredeti tervek szerint már rég forgalomba állt volna a regionális gép, még a légialkalmassági tanúsítás sincs a gyártó kezében, így még egyetlen gépet sem tudtak átadni a légitársaságoknak.

A megrendelők bizalma megroppant a programban, az amerikai Trans States Airlines már egy ötven gépes fix megrendelést is törölt 2019 novemberében.

Ezzel 153-ra apadt a „biztos” rendelésállomány, ebből 100 a Skywest légitársaságé.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Jelen helyzetben nem valószínű, hogy új szerződések születnek belátható időn belül, a koronavírus-járvány miatt a regionális gépek piacán is sokkal rosszabbak a kilátások, mint akár egy évvel ezelőtt.

Ezen felül 2020 novemberében a Mitsubishi le is állította a fejlesztést és a berepülést, noha nem zárták ki a későbbi folytatás lehetőségét, tehát nem tudni, mikor indul újra a program, ha egyáltalán így lesz.

A hivatalos indoklás szerint áttekintik a piaci helyzetet, és ennek függvényében döntenek a jövőről. Ha újraindul a program valamilyen formában, az Aerolease közleményében nem zárta ki, hogy újra szerződjön néhány gépre.

A problémáknak már a tavalyi második negyedévben is erős jelei voltak a Mitsubishi Aircraft anyavállalata, az MHI Holding pénzügyeiben, a nyereség 62,5 százalékkal esett vissza.